لینک های دسترسی

Breaking News

دو مورد جدید پولیو در ولایت های بادغیس و خوست ثبت شد


مسوولین وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت دو مورد جدید پولیو در ولایت های بادغیس و خوست خبر دادند که با این حساب، شمار مجموعی موارد این مرض در سال جاری به ۴۹ واقعه رسید.

مقامات گفته اند که این دو کودک در جریان قرنطین کروناویروس در مناطق نا امن به دنیا آمده اند و هیچ زمانی واکسین نشده بودند.

غلام دستگیر نظری، مسوول معافیت کتلوی وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که این دو مورد جدید یک پسر چهار ماهه در ولسوالی قلعه نو ولایت بادغیس و یک دختر ۱۶ ماهه در ولسوالی باک ولایت خوست به پولیو مبتلا شده اند.

دو مورد جدید پولیو در ولایت های بادغیس و خوست ثبت شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:18 0:00

هر چند کمپاین‌های فرعی پولیو از مدت یک‌ماه به اینسو در برخی از ولایت های افغانستان آغاز گردیده است، اما توقف طولانی کمپاین های پولیو به دلیل شیوع کروناویروس تاثیراتی منفی بالای این روند گذاشته است.

میرجان راسخ، مسوول روابط عامه برنامه محو پولیو به صدای امریکا گفت: "طفل مصاب شده به فلج پولیو در ولایت بادغیس به سبب توقف کمپاین های واکسین پولیو و طفل دیگر در ولایت خوست به سبب بی امنی‌ها و مخالفت طالبان با تطبیق واکسین پولیو، از گرفتن واکسین حیاتی پولیو محروم گردیده اند."

مسوولین وزارت صحت افغانستان نگرانی عمیق خویش‌ را از تطبیق نشدن واکسین پولیو بر آنعده نوزادان که در زمان قرنطین ناشی از کروناویروس به دنیا آمده اند، ابراز داشته اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان به تاریخ ۲۸ سپتمبر از آغاز کمپاین واکسیناسیون پنج روزهٔ پولیو در ۱۰ ولایت خبر داد.

این وزارت گفت که در این کمپاین حدود دو میلیون کودک زیر سن پنج سال در ۱۱۲ ولسوالی ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، لوگر، میدان وردک، پروان، کندز، بغلان و نورستان واکسین خواهند شد.

XS
SM
MD
LG