لینک های دسترسی

Breaking News

نقش مادران در تطبیق واکسین پولیو برای کودکان


جریان کمپاین فلج اطفال، جنوری سال ۲۰۲۲
جریان کمپاین فلج اطفال، جنوری سال ۲۰۲۲

مسوولان صحی می‌گویند که مادران در تطبیق واکسین پولیو برای کودکان شان نقش اساسی دارند و آنان می‌توانند کودکان خود را از معلولیت دایمی نجات دهند.

به باور آنان، چون مادران در جلوگیری از مبتلا شدن کودکان به بیماری پولیو نقش عمده دارند، بناءً لازم است تا به آن‌ها در زمینه آگاهی کافی داده شود.

داکتر عبدالرووف فروغ، مسوول سرویس کودکان در شفاخانه حوزوی ولایت بلخ می‌گوید که مادران می‌توانند در امر جلوگیری از مبتلا شدن کودکان به بیماری پولیو نقش قابل ملاحظه ایفا کنند، پس زمانی که واکسیناتوران پشت خانه‌های شان می‌آیند آنان نباید کودکان خود را پنهان کنند.

داکتر فروغ به صدای امریکا گفت: "مادران باید به حرف‌های کارکنان صحی، رضاکاران صحی، وکلای گذر و عالمان دین گوش دهند و کودکان شان را به وقت معین آن واکسین کنند، تا بتوانیم یک افغانستان عاری از پولیو داشته باشیم."

از سوی دیگر، شماری از باشند‌گان ولایت بلخ نیز نقش مادران را در تطبیق واکسین ضد پولیو برای کودکان ارزنده دانسته و از مسوولان صحی می‌خواهند تا به آنان آگاهی لازم بدهند.

نیلوفر، یک تن از باشند‌گان ولایت بلخ به صدای امریکا گفت: " چون پدران اکثراً مصروف کار‌های بیرون از خانه می‌باشند، پس مادران باید متوجه صحت کودکان شان باشند و در هر کمپاین آنان را واکسین کنند."

به گفتۀ وی، از طریق رسانه‌ها، مساجد و کمپاین‌های خانه به خانه می‌توانیم به مادران آگاهی بدهیم و آنان را تشویق کنیم تا کودکان شان را در برابر بیماری پولیو واکسین کنند.

عاقله، باشندۀ دیگر ولایت بلخ در پیوند به موضوع گفت: "پولیو یک بیماری ساری و خطرناک است، پس ما مادران باید به بهداشت فردی کودکان خود توجه جدی نماییم."

خانم عاقله افزود، رضاکاران صحی باید برای مادرانی که در روستا‌ها زند‌گی می‌کنند و از نعمت سواد محروم اند، در مورد فواید واکسین و بهداشت محیطی آگاهی لازم بدهند.

مقامات سازمان جهانی صحت می‌گویند که مبارزه با پولیو هنوز پایان نیافته است و تا زمانی که حتی یک کودک مبتلا به پولیو وجود داشته باشد، کودکان دیگر در معرض ابتلا به این بیماری قرار خواهند داشت.

XS
SM
MD
LG