لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین سرتاسری واکسین پولیو برای ۹.۹ میلیون کودک افغان آغاز شد


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) در افغانستان از آغاز دور جدید کمپاین واکسین پولیو در این کشور خبر داده و می‌گوید که در این دوره، ۹.۹ میلیون کودک واکسین خواهند شد.

یونیسف با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمپاین از تاریخ ۱۷ جنوری (۲۷ جدی) در سراسر این کشور آغاز شده و برای مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.

ملل متحد گفته است که در این چهار روز، واکسیناتوران خانه به خانه می‌روند تا کودکان زیر سن پنج سال را واکسین کنند. یونیسف از خانواده‌ها خواسته است که برای تطبیق واکسین پولیو، باید با واکسیناتوران همکاری کنند.

این صندوق همچنین گفته است که در کمپاین اخیر ماه نومبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ۸.۵ میلیون کودک، واکسین پولیو دریافت کردند. به گفتۀ یونیسف در کمپاین‌های اخیر واکسین پولیو، کودکان در ساحاتی تحت پوشش قرار گرفتند که پیش از آن، آنان این واکسین را دریافت نکرده بودند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، تنها چهار واقعه فلج کودکان در ولایات غزنی و کندز به ثبت رسیده است. ملل متحد امیدوار است که افغانستان فرصت بی‌سابقۀ برای از بین‌بردن فلج کودکان (پولیو) را دارد.

یونیسف به نقل از داپنگ لوو، نماینده سازمان جهانی صحت در افغانستان گفته است: "در آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی، بهترین فرصت را برای پایان دادن به فلج اطفال در افغانستان داریم. برای رسیدن به این هدف، ما پنج کمپاین دیگر را برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کرده‌ایم."

آقای لوو افزوده است که اقدامات موثری برای محو پولیو در افغانستان روی دست گرفته شده و این برنامه‌ها در سال جاری گسترش خواهد یافت.

در این حال، الیس اکونگا، نمایندۀ یونیسف در افغانستان گفته است صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال متعهد است تا اطمینان حاصل کند که همۀ کودکان افغان در برابر فلج کودکان و سایر بیمار‌ی‌های قابل پیش‌گیری با واکسین محافظت می‌شوند.

او افزود "امسال ما باید تلاش‌ها را تشدید کنیم تا واکسین فلج کودکان را به هر کودک برسانیم و این بیماری را برای همیشه ریشه‌کن کنیم."

افغانستان و پاکستان دو کشوری در سطح جهان است که ویروس پولیو هنوز هم از کودکان آن قربانی می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG