لینک های دسترسی

Breaking News

کمپاین واکسین فرعی در ننگرهار، کنر، لغمان و قندهار


تنها با دو قطره واکسین حیات اطفال زیر سن پنج سال تانرا از فلج دایمی نجات دهید.
تنها با دو قطره واکسین حیات اطفال زیر سن پنج سال تانرا از فلج دایمی نجات دهید.

در کمپاین فرعی پولیو که روز سه شنبه ششم دلو برای جلوگیری از گردش ویروس پولیو در سه ولایت شرقی افغانستان آغاز می گردد نزدیک به ۸۰۰ هزار طفل زیر سن پنج سال توسط ۳۵ هزار رضاکار صحی واکسین خواهند شد.

این کمپاین در لغمان و کنر برای سه روز و در ننگرهار برای چهار روز ادامه خواهد داشت.

گلا خان ایوب معاون معافیت کتلویی وزارت صحت عامه می گوید که در دو ولایت ننگرهار و کنر تمام نقاط آن تحت پوشش قرار خواهد گرفت حالانکه در ولایت لغمان تنها در ولسوالی الینگار کمپاین تطبیق خواهد شد.

معاون معافیت کتله یی وزارت صحت افغانستان میگوید که آنان به خاطر گردش ویروس پولیو و ادامۀ رفت وآمد مردم از آن سوی مرز به این ولایت های سرحدی، کمپاین فرعی را راه اندازی کرده اند.

آقای ایوب می گوید"درولایات شرقی واقعات مثبت پولیو زیاد است که هشت واقعه مثبت در ننگرهار و دو در کنر تایید شد که این نمایانگر گردش ویروس پولیو در این دو ولایت میباشد."

معاون معافیت کتله یی به رادیوآشنا گفت "از جانبی هم رفت وآمد مردم این ولایت ها به کشور همسایه زیاد است و نمونۀ آب معاینه شده آن مناطق هم متاسفانه نمایانگر این بود که در ننگرهار و شهر جلال آباد گردش ویروس پولیو جریان دارد و توقف نیافته است."

در حال حاضر در برخی از ولسوالی های ولایات کنر و ننگرهار ناامنی جریان داشته و در بسیاری موارد در سال ۲۰۱۵ هم تنها مشکلات امنیتی باعث شد تا تعداد زیادی از اطفال واجد شرایط واکسین از تطبیق واکسین پولیو باز مانند.

اما گلاخان ایوب می گوید که تلاش می کنند حتی درجاهاییکه ناامن است و عملا جنگ جریان دارد کمپاین را عملی سازند.

مسوولین معافیت کتلوی وباشنده های این ولایت ها از والدین میخواهند تا با تیم های صحی همکاری نمایند واطفال شانرا واکسین نمایند.

معاون معافیت کتلوی گفت که در کمپاین گذشته ولسوالی های دند،ارغنداب و سپین بولدک و شهر کندهار نیز به دلیل مشکلات تخنیکی از کمپاین باز مانده بودند که در آن مناطق نیز کمپاین تطبیق واکسین پولیو سر از سه شنبه ششم دلو آغاز و برای چهار روز ادامه میآبد.

XS
SM
MD
LG