لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کمپاین واکسین ضد پولیو در تمام ولایت نیمروز


تنها با دو قطره واکسین می توانید جلو ابتلا به بیماری پولیو را بگیرید.
تنها با دو قطره واکسین می توانید جلو ابتلا به بیماری پولیو را بگیرید.

کمپاین دور سوم واکسین پولیو در ولایت نیمروز چهارشنبه ۲۵ سنبله آغاز می گردد. قبل از این نیز دو دور کمپاین پاسخدهی درمقابل واقعات پولیو دراین ولایت راه اندازی شده بود.

این دور تطبیق واکسین بعد از آن در پنج ولسوالی نیمروز راه اندازی می شود که اخیراً یک واقعه مثبت پولیو در شهر زرنج تایید شد.

مریض مبتلا به پولیو پسر سه سالۀ بود که به خاطر نگرفتن مقدار کافی واکسین در طول سال های عمر خود فلج شده است.

سردار محمد پرویز رئیس معافیت کتلویی وزارت صحت عامه به صدای امریکا گفت که این دور کمپاین از تاریخ ۱۶ الی ۱۸ سپتمبر برای مدت سه روز دراین ولایت ادامه می یابد.

آقای پرویز می گوید"فردا دور سوم کمپاین جوابدهی درمقابل کیس در ولایت نیمروز آغاز میشود واز تمام والدین خواهش میکنیم که با تیم های رضا کاران همکاری نمایند واطفال شانرا در مقابل مرض پولیو واکسین نمایند."

دراین دور کمپاین به تعداد ۷۹ هزار و ۱۷۳ طفل زیر سن پنج سال توسط حدود ۶۵۰ کارمند صحی واکسین ضد پولیو می شوند.

داکتر پرویز افزود که کمپاین واکسین ضد پولیو در تمام ولسوالی های این ولایت آغاز میگردد وتیم های آنان به دور ترین نقاط برای تطبیق واکسین پولیو به اطفال زیر سن پنج سال خواهند رفت.

به گفته رئیس معافیت کتله یی تمام ساحات بررسی شده و آنان درحال حاضر تهدیدی امنیتی را در مقابل تطبیق کمپاین ضد پولیو در نیمروز مشاهده نمی کنند.

اما آقای پرویز افزود که بعد از کمپاین معلوم خواهد شد که چه تعداد از اطفال تحت پوشش قرار می گیرند.

به گفته داکتر پرویز، در دور قبلی تمام ساحات آن ولایت تحت پوشش واکسین پولیو قرار گرفته بود.

افغانستان و پاکستان دو کشوری اند که هنوز هم ویروس پولیو درآن وجود دارد و هر سال تعداد بیشمار اطفال قربانی این بیماری کاملاً قابل پیشگیری می گردند.

اما به گفتۀ مقامات صحت عامۀ افغانستان، آن کشور تصمیم دارد که تا نیمه سال ۲۰۱۶ میلادی گردش ویروس پولیو را در سراسر افغانستان متوقف سازد.

از آغاز سال جاری میلادی تا کنون به تعداد 9 واقعه مثبت پولیو در افغانستان شناسایی شده است.

XS
SM
MD
LG