لینک های دسترسی

Breaking News

غزنی با تهدید سیر ویروس پولیو مواجه است - مسوولین صحی


Polio in Afghanistan
Polio in Afghanistan

ولایت غزنی از سال ۲۰۱۴ به اینسو شاهد ثبت واقعۀ مثبت پولیو نبوده است، اما مقامات صحی این ولایت می گویند که ثبت واقعات در ولایات همجوار، این ولایت را با تهدید سیر ویروس پولیو مواجه ساخته است.

ظاهرشاه نیکمل رئیس صحت عامۀ غزنی می گوید ویروس وحشی پولیو مرز نمی‌ شناسد و به گفتۀ وی "به آسانی از یک محل به محل دیگر انتقال کرده می تواند."

آقای نیکمل، این دست آورد را نتیجه ای "تلاش تیم های تطبیق کنندۀ واکسین و همکاری بیشتر مردم" عنوان کرده اما تاکید می کند که ثبت واقعات مثبت پولیو در ولایت ارزگان، همجوار ولایت غزنی، "این احتمال را ایجاد کرده است که ویروس پولیو در مناطق مختلف ولایت غزنی نیز سیر کند."

رئیس صحت عامۀ غزنی ابراز امیدواری می کند تا مسوولین مبارزه با بیماری پولیو بتوانند، وضعیت فعلی سیر پولیو را در غزنی حفظ کنند.

شماری باشنده های ولایت غزنی خواهان تدویر برنامه های آگاهی دهی اند و از کارمندان صحی این ولایت میخواهند تا مردم را بیشتر از اهمیت واکسین پولیو آگاه سازند.

محمد زمان یکتن از باشنده‌گان ولایت غزنی می گوید:"خواهش ما از ریاست صحت عامه و سکتور های زیربط اینست که دراین بخش برنامه های آگاهی دهی عامه را بیشتر سازند، تا مردم از اضرار ویروس پولیو اگاه شوند. تا وقتیکه مردم آگاه نشوند، ما نمی توانیم با این پدیده شوم مبارزه نمایم."

مقام های صحی غرنی می گویند که آنها با ایجاد کمربند های دفاعی، تیم‌ های سیار و تطبیق خانه با خانه واکسین پولیو تلاش می کنند تمامی کودکان زیر سن پنج سال را در غزنی تحت پوشش قرار دهند.

ثبت ۹ واقعه مثبت پولیو در سال ۲۰۱۹ میلادی، در ارزگان و دو واقعه در پکتیکا زنگ خطر سیر مجدد ویروس پولیو را در ولایت غزنی به صدا در آورده است.

XS
SM
MD
LG