لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: درآمد نفت ایران صرف 'کارزار ترور' سپاه پاسداران می‌شود


وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا به خاطر آزادی نفت‌کش ایرانی "گریس ۱" یا "ادرین دریا ۱" ابراز تاسف کرد و گفت که سود عاید از فروش نفت ایران صرف "کارزار ترور" سپاه پاسداران می‌شود.

مایک پمپیو شام دوشنبه ۱۹ اگست (۲۸ اسد) در گفتگو با شبکۀ خبری فاکس گفت که اگر ایران بتواند سودی از حمل نفت توسط این نفتکش به دست بیاورد، در واقع لشکر قدس پاسداران انقلاب اسلامی پول و ثروت بیشتری برای تداوم کارزار ترور خود به دست آورده است.

همزمان، در پی انتشار خبر حرکت این نفتکش به سمت یونان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام وزارت خارجۀ امریکا گزارش داد که واشنگتن موضع قاطع خود را درباره این نفت‌کش به دولت یونان اعلام کرده است.

این نفت‌کش حدود یک و نیم ماه پیش از سوی ماموران نیروی بحری بریتانیا و مقام‌های حکومت محلی جبل‌الطارق به دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپایی علیه سوریه، توقیف شده بود.

محکمه‌ای در جبل‌الطارق، هفته گذشته حکم رفع توقیف این نفت‌کش را صادر کرد. مقام‌ها در جبل‌الطارق اعلام کردند که ایران تضمین داده است که این کشتی به سمت سوریه حرکت نخواهد کرد.

پس از رفع توقیف این نفت‌کش، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ را به دلیل آن‌که مشغول کمک به سپاه پاسداران و انتقال نفت به سوریه بود، تحریم خواهد کرد.

ایالات متحده همچنین روز جمعۀ گذشته با استناد به تحریم‌های امریکا و مبارزه با پولشویی و تروریزم، دستور توقیف این نفت‌کش ایرانی را صادر کرد.

XS
SM
MD
LG