لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو در واکنش به تحریم ظریف: او همدست مافیای خامنه‌ای است


پس از آنکه ایالات متحده بر محمد جواد ظریف٬‌ وزیر خارجه ایران تعزیرات وضح کرد٬‌ مایک پمپیو وزیر خارجه امریکا گفت "او مانند بقیه اعضای مافیای خامنه‌ای است".

آقای پمپیو در صفحه تویتر اش نوشته است: "به تازگی دونالد ترامپ٬ رییس جمهور ایالات متحده٬ رهبر ایران٬ کسی که خودش را با بهای مردم ایران ثروتمند کرده، تعزیرات وضع کرد. امروز، ایالات متحده اصلی‌ترین مدافع او را تحریم کرد. [ظریف] مانند بقیه اعضای مافیای خامنه‌ای در این رفتار غیرقانونی همدست است."

واشنگتن پوست از یک مقام بلند رتبه اداره رییس جمهور ترمپ نقل کرده که گفته است٬ ظریف مثل یک دپلومات نه بلکه بیشتر ماننده یک "وزیر شایعه پراگنی" عمل کرده است. " امروز رییس جمهور ترمپ تصمیم گرفت که دیگر بسیار شد."

وزیر خارجه ایران در یک تویت خود را سخنگوی ایران در جهان خواند.

او نوشته است: "دلیل ایالات متحده برای شامل ساختن من در فهرست تحریم ها این است که من سخنگوی اصلی ایران در جهان استم. آیا حقیقت واقعاْ به این انداه دردآور است؟ تعزیرات هیچ تاثیری بر من ندارد زیرا من هیچ ملکیت یا منافع در خارج از ایران ندارم."

این در حالی است که ایران تقاضای مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا برای دیدار از تهران را رد کرده و آن را درخواستی "ریاکارانه" توصیف کرده است.

اخیرا و در پی سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به امریکا، آقای پمپیو گفت که اگر وزیر خارجه ایران اجازه دارد به امریکا سفر کند و آزادانه با مردم حرف بزند، او نیز باید بتواند با مردم ایران در مورد "حقایق"، حضوری صحبت کند.

آقای پمپیو در تویتر خود نوشت: "ما از این‌که (ظریف) به امریکا می‌آید و از حق خود برای ابراز نظر آزادانه استفاده می‌کند، ترس نداریم. آیا حقایق رژیم (خامنه‌ای) به حدی بد است که نمی‌توانند به من اجازه بدهند عین کار را در تهران انجام بدهم؟"

وزیر خارجه امریکا افزود: "چگونه است اگر مردم شان بتوانند حقایق را بدون سانسور و به شکل کامل بشنوند؟"

اما وزیر خارجه ایران که در حاشیه نشست کابینه به روز چهارشنبه، ۳۱ جولای (۹ اسد) صحبت می‌کرد، خطاب به آقای پمپیو گفت: "نیازی نیست به ایران بیایید."

XS
SM
MD
LG