لینک های دسترسی

Breaking News

مواد غایطه نیز درمان مرض شده می‌تواند


برخی افراد با اهدای مواد غایطۀ خود می‌توانند افراد بیمار را از شر شماری از بیماری‌های اذیت کننده و ناخوشایند برهانند.

مدفوع یا مواد غایطۀ برخی افراد باکتریاهایی دارد که برای درمان شماری از بیماری‌های جهاز هضمی به ویژه التهاب باکتریایی روده و اسهالات مزمن کمک می‌کند.

یافته های پژوهش جدید در پوهنتون اوکلند، نیوزیلند نشان داده است که مواد غایطۀ برخی از افراد "شگفت انگیز" بوده و باکتریاهای ضروری را در خود دارد که می‌تواند روده‌های بیماران مبتلا به شماری از امراض را به سادگی درمان کند.

پژوهشگران گفته اند که آزمایش‌های طبی نشان داده است که با پیوند مواد غایطۀ فرد اهدا کنندۀ باکتریا در درون رودۀ فردی که مبتلا به بیماری باکتریایی"کلوستریدیوم دایفیسیل" بود، بیمار ۹۰ درصد شفایاب شد.

کلوستریدیوم دایفیسیل بیماری ناخوشایند مکروبی است که در آن یک نوع خاص باکتریا در روده‌ها تکثیر شده و سبب اسهال شدید، درد شکم، دلبدی، استفراغ، تب خفیف یا متوسط، بی اشتهایی و موجودیت خون در مواد غایطه می‌شود.

مواد غایطۀ حاوی باکتریاهای مفید برای روده، به خاطری در داخل رودۀ فرد بیمار پیوند زده می‌شود تا توازن باکتریاهای روده را برقرار کرده و با باکتریاهای بیماری زا مقابله کند.

دانشمندان به این باور اند که روده‌های برخی از افراد سطح بلند و اشکال گوناگون باکتریاهای مفید تولید کنندۀ مواد کیمیایی را در خود دارد؛ باکتریاهایی که در روده‌های افراد بیمار وجود نمی‌داشته باشند.

شمار زیاد باکتریاها به گونۀ طبیعی در سرتاسر انساج بدن انسان به ویژه در روده‌ها موجود می‌باشد که وجود آن مرضی نه بلکه به سود بدن و به هدف تامین سلامتی انسان است. اما نوعیت و ترکیب این باکتریاها در هر فرد فرق می‌کند.

باکتریاهای روده از هضم و جذب غذا گرفته تا کاهش التهاب رود‌ه‌ها، تولید مواد مورد ضرورت برای بدن مثل ویتامین کا، تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های دیگر نقش دارند.

پژوهشگران نیوزیلندی ابراز امیدواری کرده اند تا تحقیق و آزمایشات آنان به صفت یک روش درمانی برای معالجۀ بیماران مبتلا به مرض باکتریایی کلوستریدیوم دایفیسیل استفاده شود.

XS
SM
MD
LG