لینک های دسترسی

Breaking News

پاپ از اروپا خواست تا با مهاجران به عنوان 'مهاجم' رفتار نکند


پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌‌های جهان
پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌‌های جهان

پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌‌های جهان، روز شنبه ۲۳ سپتمبر (اول میزان)‌ از حکومت‌های اروپایی خواست تا به عوض اینکه مهاجران را به عنوان مهاجم تلقی کنند، از آنان استقبال کنند.

این اظهار رهبر کاتولیک‌های جهان در حالی مطرح شده است که پذیرش مهاجران در اروپا بار دیگر به یک موضوع حساس سیاسی تبدیل شده و مهاجران به صورت دسته‌ جمعی وارد کشور‌های اروپایی می‌شوند.

پاپ فرانسیس که در شهر ساحلی مارسی فرانسه در میان اسقف‌ها و جوانان از سراسر بحیرهٔ مدیترانه سخنرانی می‌کرد،‌ گفت:‌ "کسانیکه زندگی‌شان را در آب‌های بحر به خطر می‌اندازند، حمله نمی‌کنند، آنان توقع دارند که از ایشان استقبال صورت بگیرد."

این ارشدترین مقام پیروان کاتولیک در جهان همچنین افزود که : ''مهاجر واقعیت عصر ما است، روندی که شامل سه قاره در اطراف بحیرهٔ مدیترانه است و باید با آینده نگری خردمندانه اداره شود، از جمله پاسخی از سوی اروپا.''

سخنرانی ۳۵ دقیقه‌ای پاپ فرانسیس با استقبال گرم حاضرین مواجه شد، اما موقفگیری او در مورد مهاجرت به اروپا، احتمالاََ برای امانویل مکرون، رییس‌ جمهور فرانسه، و جرالد دارونین، وزیر داخلهٔ فرانسه، که هر دو در این کنفرانس حضور داشتند، خوشایند نباشد. مکرون و دارونین هر دو پلان دارند تا اقدامات شدیدی را برای کنترول مهاجران در داخل آن کشور روی دست بگیرند.

موقفگیری شدید پاپ فرانسیس در مورد استقبال از مهاجران در اروپا، در حالی مطرح شده است که با سرازیر شدن دسته جمعی مهاجران به جزیره لامپدوزا ایتالیا در هفته گذشته، بحث‌های جدی در این کشور برانگیخته شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود:‌‌"افرادی که هنگام سفر دریایی در امواج آب رها می‌شوند، در معرض خطر غرق شدن قرار می گیرند، باید نجات داده شوند."

پاپ فرانسیس از گروه‌های امداد رسان که زندگی مهاجران را نجات می‌دهند، سپاسگزاری کرد، اما تلاش‌هایی را محکوم کرد که مانع کار آنان می‌شود و ممنوعیت نجات مهاجران را به مثابه یک اقدام ناشی از نفرت محکوم کرد.

سفر پاپ فرانسیس با استقبال گرم ده‌ها هزار نفر در فرانسه شد، اما شماری از سیاستمداران چپ‌گرا از اشتراک رییس جمهور مکرون در مراسم عشای ربانی که در تضاد با سکولاریزم دولتی پنداشته می‌شود، انتقاد کردند.

شماری دیگر از سیاستمداران راست گرا بر پاپ فرانسیس به دلیل "دخالت" در سیاست داخلی فرانسه تاخت و تاز کردند.

گروه

XS
SM
MD
LG