لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: ایران به بهانۀ کروناویروس در صدد دریافت پول است


وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا گفته است که ایران به بهانۀ مقابله با گسترش کروناویروس در صدد لغو تعزیرات و دریافت پول نقد برای رهبران رژیم است.

مایک پمپیو یک نوار ویدیویی حسن روحانی، رییس جمهور ایران را در صفحه تویتر خود نشر کرده و نوشته است که اظهارات تعجب‌آور روحانی نشان می‌دهد که رژیم ایران در واقع خواهان لغو تعزیرات امریکا برای مبارزه برای جلوگیری از گسترش کروناویروس نیست بلکه در صدد دریافت پول برای رهبران آن کشور است.

در روزهای اخیر مقام‌های ایرانی چندباری خواستار لغو تعزیرات اقتصادی ایالات متحده علیه تهران شده اند تا به گفتۀ آنان با گسترش کروناویروس در آن کشور مقابلۀ بهتر صورت گیرد.

همزمان با این درخواست مقام‌های ایرانی، مقام‌های امریکایی گفته اند که ادویه و تجهیزات طبی جز تعزیرات اقتصادی امریکا علیه ایران نیست.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی از توافق هسته‌ای که در تابستان ۲۰۱۵ میان ایران و پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافۀ آلمان امضا شد، بیرون شد و به تدریج تعزیرات اقتصادی را بار دیگر بر ایران وضع کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که ایران پس از امضای توافق هسته‌ای به فعالیت های بی ثبات کننده در شرق میانه و آزمایش میزایل های بالستیک ادامه داد و واشنگتن را مجبور کرد تا از این توافق بیرون شود و تعزیرات اقتصادی را بر ایران دو باره وضع کند.

XS
SM
MD
LG