لینک های دسترسی

Breaking News

ائتلاف مقتدی صدر برندۀ اکثریت کرسی های پارلمانی عراق شد


کمیسیون انتخابات عراق روز شنبه اعلام کرد که ، ائتلاف "سائرون" که رهبری آن را مقتدی صدر، یکی از رهبران شیعه مذهب بر عهده دارد، با کسب ۵۴ کرسی، برندۀ اکثریت کرسی ها در پارلمان آن کشور شده است.

ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری برندۀ ۴۷ کرسی، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، برندۀ ۴۲ کرسی، ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی برندۀ ۲۵ کرسی، ائتلاف تیارالحکمه به رهبری سید عمار حکیم، برندۀ ۱۹ کرسی و ائتلاف الاراده به رهبری حنان فتلاوی برندۀ سه کرسی در انتخابات پارلمانی عراق شده است.

آقای مقتدی صدر کاندید انتخابات پارلمانی عراق نبود و نمی تواند به حیث صدراعظم آن کشور انتخاب شود. اما از آنجائیکه آقای صدر رهبری یک ائتلاف سیاسی را بر عهده دارد، قادر خواهد بود تا نقش عمدۀ در معاملات سیاسی در عراق داشته باشد.

نتایج انتخابات ۱۲ می ۲۰۱۸ در عراق، برای چندین روز اعلام نشد، زیرا بررسی هایی راه اندازی شد که آیا سیستم رای دهی برقی که برای اولین بار در انتخاب عراق استفاده شد، دارای نواقص بود یا خیر.

نیرو های وفا دار به آقای صدر جریان جنگ عراق، بر ضد قوای قوای ایالات متحده در آن کشور جنگ کردند.

با وجودیکه ائتلاف مقتدی صدر در مقایسه با سایر ائتلاف ها، بیشترین کرسی ها را در پارلمان عراق به دست آورده است، جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، در هفتۀ جاری اعلام کرد که کشورش از نتایج انتخابات آن کشور حمایت می کند.

XS
SM
MD
LG