لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما به کانگرس: ارج گذاری به مادران را ثابت کنید


دومین روز یکشنبه ماه می در ایالات متحده به روز مادر مسمی است. رئیس جمهور اوباما روز شنبه در پیام هفته وار خود از همسرش، میشیل اوباما و مادر میشیل به خاطر پرورش دختران آقای اوباما سپاسگذاری کرد.

او گفت: "​من فوق العاده خوشبخت هستم چون زنانی را در زندگی ام دارم که مرا در پرورش، دوست داشتن و مواظبت از دخترانم یاری رساندند."

رئیس جمهور ایالات متحده از سایر امریکاییان نیز خواست تا لحظه ای را به خاطر گرامیداشت از خاطرات مادران که اکنون در قید حیات نیستند، سپری کنند. آقای اوباما از خود به عنوان مثال یاد کرد که با گذشت هر روز مادرش را به یاد می آورد و دلتنگ وی می شود.

بارک اوباما افزود: "دادن یک دسته گل به مادران یک مفکوره خوب است. اما امیدوارم که در این روز مادر، تعهد مان را تجدید کنیم که بیشتر از این (به مادران) کاری انجام دهیم... اعمال ما باید مطابق گفته های ما باشد. بیایید به مادران احترامی را بدهیم که سزاوار آن می باشند. به زنان مساواتی را بدهیم که شایستگی آن را دارند."

آقای اوباما همچنین خواستار رخصتی با معاش به مادران و پدران پس از ولادت فرزند شان شد. او تاکید کرد که باید ادارات حکومتی و غیر حکومتی امریکا در پهلوی فراهم کردن بیمه صحی و مراقبت از کودکان، زمینه کار برای مادران باردار را نیز مساعد سازد.

رئیس جمهور امریکا افزود که زنان باید معاش برابر با مردان دریافت کنند و انعطاف پذیری در وظیفه برای شان فراهم شود. بارک اوباما بر نقش کانگرس در عملی ساختن این همه اقدامات تاکید کرد و گفت: ​"اگر کانگرس می تواند یک روز (روز مادر) را تعطیل اعلام کند، پس توانایی حمایت از اقدامات که به این روز معنی بدهد را نیز دارد."

ایالات متحده امسال روز مادر را در هشتم می (دومین یکشنبه این ماه) تجلیل می کند.

کشور های جهان روز مادر را به خاطر ارج گذاشتن به مقام مادر و نقش وی در خانواده و جامعه، در روز های مختلف جشن می گیرند.

روز مادر در افغانستان هر سال در ۲۴ جوزا تجلیل می شود.

XS
SM
MD
LG