لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن نامزدی‌اش را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا اعلام کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، امروز ۲۵ اپریل (پنج ثور) نامزدی‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا اعلام کرد و کاملا هریس، منحیث معاون رییس جمهور در این کارزار رقابت خواهد کرد.

جو بایدن در ویدیویی زیر عنوان "آزادی" از امریکایی‌ها خواست تا برای حفظ آزادی‌های بنیادی و حمایت از دموکراسی از او پشتیبانی کنند.

با در نظر داشت به دستآوردهای سیاسی داخلی و مشکلات در بخش پالیسی خارجی در دو سال نخست ریاست جمهوری‌اش، به نظر می‌رسد که جو بایدن در داخل حزب دموکرات حریف واقعی نداشته باشد.

بایدن که اکنون ۸۰ سال عمر دارد و ممکن در انتخابات سال آینده بار دیگر در مقابل دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده قرار بگیرد، احتمال دارد به دلیل سن‌اش مورد موشگافی شدید قرار گیرد.

در ماه فبروری معاینات صحی جو بایدن نشان داد که او برای انجام وظایف‌اش منحیث رییس جمهور کاملا‌ً صحتمند است، اما در صورت انتخاب شدن، تا پایان دور دوم ریاست جمهوری‌اش ۸۶ ساله می‌شود و اکثریت حامیان او می‌گویند که برای ریاست جمهوری بسیار پیر خواهد بود.

نظرپرسی شبکهٔ تلویزیونی ای‌بی‌سی که در روزهای اخیر هفتهٔ گذشته نشر شد نشان داد که ۷۰ درصد امریکایی‌ها، به شمول ۵۱ در صد دموکرات‌ها، به این نظر باورند که جو بایدن نباید در انتخابات سال آینده اشتراک کند. اما بایدن گفته است که توان انجام وظایف ریاست جمهوری را دارد.

در حالی که جو بایدن در یک و نیم سال آینده مزایای تصدی ریاست جمهوری را با خود دارد، جمهوری‌خواهان مبارزات بی‌نظم فصل انتخابات را آغاز کرده اند.

دونالد ترمپ، با وجود آنکه با اتهامات جنایی مواجه است تلاش دارد شکست قبلی‌اش در مقابل بایدن را در انتخابات آینده به پیروزی مبدل کند.

وی روز گذشته با انتقاد از بایدن گفت که با ناکامی‌های که او داشته است، غیر قابل تصور است که وی حتا در مورد اشتراک در انتخابات حتا فکر هم کند.

حریف‌های احتمالی جمهوری‌خواه دونالد ترمپ ۷۶ ساله، ران دی‌سانتس ۴۴ ساله، والی فلوریدا است که مانند ترمپ راستگرا است.

نیکی هیلی، والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در ملل متحد نیز در ماه فبروری خود را برای کسب کاندیداتوری حزب جمهوریخواه نامزد کرد.

هیلی در ریاست جمهوری ترمپ با شماری از مقامات اختلاف نظر داشت و زمانی که در سال ۲۰۱۸ حکومت به رهبری ترمپ را ترک کرد، گمانه زنی هایی وجود داشت که در سال ۲۰۲۰ در مقابل دونالد ترمپ خواهد ایستاد یا هم معاون او خواهد شد، اما چنین نشد.

جو بایدن این بار در کنار "نجات دموکراسی"، تمرکز به اقتصاد، جذب دوبارهٔ تولیدات در امریکا و ایجاد مشاغل در این کشور را در صدر اجندای مبارزات‌اش خواهد داشت.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG