لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن مقررات سختگیرانه را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به امریکا وضع می‌کند


شماری از مهاجران غیر قانونی که تلاش دارد از مرز مکسیکو وارد ایالات متحده شوند( تصویر از آرشیف صدای امریکا)
شماری از مهاجران غیر قانونی که تلاش دارد از مرز مکسیکو وارد ایالات متحده شوند( تصویر از آرشیف صدای امریکا)

بر اساس گزارش‌ها، انتظار می‌رود که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز سه‌شنبه چهارم جون (۱۵ جوزا) اقدامات سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از مهاجرت‌های غیر قانونی از مرز مکسیکو به امریکا اعلام کند.

چندین رسانه ایالات متحده روز سه‌شنبه گزارش دادند که رییس جمهور بایدن فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که به مقامات اجازه می‌دهد تا آنعده از پناهجویان را اخراج کنند که بدون طی مراحل درخواست پناهندگی وارد امریکا می‌شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های امریکایی، این فرمان اجرایی که در حضور شاروالان شهرهای مرزی امضا خواهد شد، هر زمانی اعمال می‌شود که عبور مهاجران غیر قانونی از مرز مکسیکو افزایش یابد.

قصر سفید تا حالا در مورد این فرمان اجرایی تبصره نکرده و نه هم گزارش‌ها را در این مورد تایید یا رد نکرده است.

یک مقام قصر سفید به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت که بایدن از روز نخست ریاست جمهوری خود همواره ارزیابی کرده که برای رسیدگی به مهاجرت‌های غیر قانونی چه اقداماتی می تواند روی دست گرفته شود، اما تاکید کرد که تا حالا تصمیم نهایی در مورد گرفته نشده است.

جمهوریخواهان مساله مرز و مهاجرت‌های غیر قانونی را به موضوعی عمده پیش از انتخابات ریاست جمهور پنجم نومبر تبدیل کرده‌اند. جمهوریخواهان تلاش می‌کنند تا بایدن را در این راستا نرم جلوه بدهند. اما رقیب بایدن، دونالد ترمپ، مهاجرات‌‌های غیر قانونی در ایالات متحده را ''تهاجم'' به کشورش خوانده است.

بر اساس گزارش‌ها، تنها در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۲.۴ میلیون مهاجر از سرحد جنوبی ایالات متحده وارد امریکا شدند. اکثر این مهاجران از کشور‌های امریکای مرکزی و ونزویلا هستند که به دلایل متعدد از جمله فقر، خشونت، و تغییرات اقلیمی مجبور به ترک کشور‌شان شده‌اند.

ورود مهاجران غیر قانونی در ماه دسمبر سال گذشته به طور بی سابقه افزایش یافت و روزانه ۱۰ هزار مهاجر وارد خاک ایالات متحده می‌شدند، اما در ماه‌های اخیر، این رقم به طور قابل ملاحظه کاهش یافته است.

نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که مدیریت سیلی از مهاجرین غیر قانونی بزرگترین مسوولیت اداره بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌باشد.

بایدن که خود یک دموکرات است، پس از رسیدن به قصر سفید در جنوری ۲۰۲۱ میلادی تعهد کرد که بسیاری از پالیسی‌های مهاجرتی سخت‌گیرانهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، را که یک جمهوریخواه است، تغییر خواهد داد.

گروه

XS
SM
MD
LG