لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: پوتین 'در اوکراین توقف نمی‌کند'


از راست به چپ، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، و امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در پاریس
از راست به چپ، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، و امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در پاریس

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز شنبه هشتم جون (۱۹ جوزا) هشدار دارد که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه،‌ در ''اوکراین توقف نمی‌کند'' و تاکید کرد که واشنگتن به کمک خود از کیف در برابر تهاجم نظامی مسکو ادامه می‌دهد.

بایدن در پاریس، پایتخت فرانسه، در حالی که امانویل مکرون، رییس جمهور آن کشور، در کنارش ایستاده بود، با اشاره به تهاجم نظامی روسیه در اوکراین گفت: ''پوتین در اوکراین توقف نمی‌کند.''

رییس جمهور ایالات متحده همچنین به خبرنگاران گفت:‌ ''تمام اروپا تهدید خواهد شد. ما اجازه نمی‌دهیم که چنین چیزی رخ بدهد. ایالات متحده با قدرت در کنار اوکراین ایستاده است. بار دیگر می‌گویم که ما از این موضوع نمی‌گذریم.''

بایدن و مکرون، هر دو روز جمعه با ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در فرانسه ملاقات کردند و بار دیگر به حمایت شان از کیف تعهد کردند.

رییس جمهور بایدن که از روزچهارشنبه به اینسو در فرانسه به سر می‌برد،‌ در جریان هفته در مراسم بزرگداشت از هشتادمین سالروز عملیات D-Day یا ورود نظامیان ایتلاف به نورماندی، غرب فرانسه، شرکت کرد.

عملیات نورماندی که متفقین از چندین جهت حمله کردند، مسیر جنگ جهانی دوم را تغییر داد و در نهایت منجر به شکست نازی‌های آلمان آن وقت شد.

رییس جمهور بایدن روز جمعه بر اهمیت حفظ دموکراسی امریکایی تاکید کرد و شباهت‌هایی را بین جنگ جهانی دوم و حمله روسیه به اوکراین برجسته کرد.

بایدن در ماه نومبر سال روان در انتخابات ریاست جمهوری که مفسران پیش بینی می کنند دموکراسی امریکا را در معرض آزمون سختی قرار دهد، با رقیب جمهوری خواه و سلف خود، دونالد ترمپ، بار دیگر بر سر کرسی قصر سفید رقابت می‌کند.

ترمپ همچنین به عدم علاقه خود نسبت به سازمان های بین المللی از جمله سازمان پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو اشاره کرده است.

اما بر خلاف ترمپ، رییس جمهور بایدن با اشاره به ناتو گفت: ''ما بار دیگر قدرت متحدان خود را به جهان نشان دادیم و زمانی که در کنار هم باشیم، چه چیزی را می توانیم به دست آوریم."

گروه

XS
SM
MD
LG