لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: کشته شدن افراد بیگناه قطاع الطریقی است


رئیس جمهور افغانستان با اشاره به رویداد روز گذشته در ولایت کندز گفت که گروگانگیری و کشتار افراد بیگناه "عمل خاینانه" است. او این عمل را "قطاع الطریقی" خواند.

محمد اشرف غنی در جلسۀ کابینه گفت "شخص اول طالبان که خود را عالم دین می گوید با این عمل نشان می دهد که از دین مبین اسلام و اساسات آن مطلقاً بی خبر است و کسانیکه قطاع الطریق می باشند در دین، قانون و عرف ما مستحق شدیدترین جزا اند و آنها فرار کرده نمی توانند به جزای اعمال شان خواهند رسید."​

طالبان روز گذشته در مربوطات ولایت کندز، حدود ۱۵۰ مسافر سوار در بس ها را اختطاف کردند. آنان پس از بازرسی و تحقیق کم از کم ۱۸ مسافر را نگهداشته و متباقی آنان را رها کردند. ​سپس شورشیان طالب ۱۰ تن از گروگانان را کشتند و گمان برده می شود که هشت مسافر دیگر هنوز هم زنده در قید طالبان باشند.

رئیس جمهور غنی گفت که ​تدابیر سراسری اتخاذ شده و اراکین دولتی فعالیت های همه جانبه را دراین مورد انجام میدهند. او به مقامهای امنیتی و ملکی کشور هدایت داد تا به خانواده های قربانیان توجه خاص شود و به آنها رسیدگی وکمک صورت گیرد.

در حالیکه شورای علمای افغانستان در اکثر موارد از تحریم صریح قساوت و کشتار طالبان پرهیز کرده است، آقای غنی از علما خواست تا با صدای رسا این عمل زشت را تقبیح کنند. او همچنان از رسانه ها ،جامعه مدنی و شورای ملی خواست تا اراده مردم را درمقابله با این اقدامات نشان بدهند.

رئیس جمهور غنی گفت که عاملان رویداد کندز به جزای اعمال شان رسانده می شوند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:00 0:00

هشدار ولسی جرگه

از سوی دیگر نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه امروز با تقبیح این عمل زشت از حکومت خواستند تا هر چه زودتر برای رهایی گروگانان باقی مانده در نزد طالبان اقدامات جدی و عملی را روی دست گیرند.

عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه هشدار داد که اگر تا دو روز دیگر این مسافران از نزد طالبان رها نگردند نمایندگان مردم در اطراف ارگ ریاست جمهوری خیمه تحصن را برپا خواهند کرد.

از سوی دیگر در حدود ۳۰۰ تن از نمایندگان جامعه مدنی و وکلا با گردهمایی در شهر نو کابل ضمن تقبیج این عمل از حکومت خواهان رهایی هر چه زودتر گروگانان از نزد طالبان شدند.

آنان با صدور قطع نامه یی خواهان رهایی گروگانان ،تامین امنیت شاهراه های افغانستان وجلوگیری از کشته شدن مردم درشاهراه شدند وگفتند که اگر حکومت دررهایی افراد ربوده شده اقدامات فوری نکند آنها به تظاهرات بزرگتر دست خواهند زد.

آقای غنی درجلسه امروز کابینه نیز به وزیر داخله برای بهتر شدن امنیت شاهراه ها هدایت داد واز مقامهای وزارت ترانسپورت نیز خواست تا دراین زمنیه با وزارت داخله مشترکا کار نمایند.

XS
SM
MD
LG