لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: حمله بر نمازگزاران عمل 'ضدبشریت' است


محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان صبح امروز ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) به هدف غم‌شریکی در ولسوالی هسکه مینه ولایت ننگرهار با خانواده‌های قربانیان حمله روز گذشته، دیدار کرد.

آقای غنی در دیدار با باشندگان ننگرهار، حملۀ روز جمعه در مسجد جودره ولسوالی هسکه‌مینه را یک رویداد "ضد بشریت و ضد اسلامیت" عنوان کرد.

او افزود: "این حمله بر یک محل نبود، این رویداد یک عمل زشت و نابخشیدنی در مقابل انسانیت، بشریت و تمام افغانستان بود و ما آن را محکوم می‌کنیم."

رییس جمهور افغانستان از باشندگان ننگرهار که در برابر گروه داعش ایستادگی کرده اند قدردانی کرد و به آنان تعهد سپرد که نظامیان افغان گروه های داعش، طالبان مسلح و سایر مخالفان مسلح دولت را از مناطق شینوار بیرون خواهند کرد.

آقای غنی به مشاور امنیت ملی‌اش وظیفه سپرد که مشکل حاکمیت داعش بر بندهای آب در ولسوالی هسکه‌مینه را هرچه زودتر حل کند.

شاه محمود میاخیل، والی ننگرهار گفت که آمادگی‌های نظامیان افغان برای راه اندازی عملیات در برابر گروه داعش در این ولایت گرفته شده و از رییس جمهور غنی خواستار تجهیزات بیشتر به این نیروها شد.

در همین حال، مقام‌های محلی ولایت ننگرهار روز یک‌شنبه ۲۰ اکتوبر (۲۸ میزان) گفته اند که شمار کشته‌شدگان انفجار روز جمعه بر نمازگزاران در ولسوالی هسکه‌مینه این ولایت به ۷۰ نفر رسیده و دست‌کم ۳۲ تن دیگر زخمی شده اند.

مسوولیت این حمله را تا اکنون هیچ گروهی به عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG