لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: درچند روز گذشته بیش از ۳۰ تندرو در ننگرهار کشته شده است


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ عملیات‌ مشترک نظامیان افغان و نیروهای خارجی، بیش از ۳۰ جنگجوی داعش و طالبان در ولایت ننگرهار کشته شده اند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که این عملیات‌ها از چندین روز به اینسو، توسط نظامیان افغان در برخی از ولسوالی‌های ناامن ننگرهار آغاز شده که این نیروها را، قوای هوایی ماموریت حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان همکاری می‌کند.

فواد امان، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان روز یک‌شنبه ۱۳ اکتوبر (۲۱ میزان) به صدای امریکا گفت که در حمله‌های هوایی نیروهای خارجی که دیشب در ولسوالی پچیرآگام این ولایت صورت گرفت، ۱۶ تندرو گروه داعش کشته شده اند.

آقای امان افزود که همزمان با آن، در جریان عملیات مشترک نظامیان افغان و نیروهای خارجی در ولسوالی خوگیانی، ۱۶ جنگجوی طالبان کشته شده است.

او افزود: "در مجموع نظامیان افغان بسیاری از عملیات‌ها خود شان برنامه ریزی کرده و توسط آنان اجرا می‌شود. در مواردی معدود نیروهای خارجی، نظامیان افغان را همکاری می‌کنند، درجاهای که ما با مشکل رو به رو می‌باشیم و یا امکانات نمی‌داشته باشیم در آن عملیات‌، خارجی‌ها سهم می‌گیرند".

در همین حال، دفتر رسانه‌های والی ننگرهار با نشر اعلامیۀ گفته است که در راه اندازی عملیات نظامیان افغان در بخش‌های ولسوالی خوگیانی این ولایت به قطعه سرخ گروه طالبان نیز تلفات وارد شده است.

گروه طالبان و داعش تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG