لینک های دسترسی

Breaking News

غنی به ترمپ: از امریکا چک سفید نمی‌خواهیم


آقای غنی گفت که حکومت افغانستان به انجام سهم خود در مبارزه با فساد و مصرف درست منابع مصمم است
آقای غنی گفت که حکومت افغانستان به انجام سهم خود در مبارزه با فساد و مصرف درست منابع مصمم است

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در دیدار با دونالد ترمپ رئیس جمهوری ایالات متحده، از سهم و تلاش نظامیان و غیرنظامیان امریکایی برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان سپاسگزاری کرد.

آقای غنی در دیدار با رئیس جمهور امریکا در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که افغانستان از امریکا چک سفید نخواسته و به انجام وظیفۀ خود در زمینۀ مبارزه با فساد، جلوگیری از ضیاع منابع و حسابدهی و شفافیت کامل آن مصمم است.

رئیس جمهور غنی استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان را "تاریخی" و مبنای آن را "جرات و اراده" خوانده افزود که از هم اکنون تغییرات در وضعیت رونما شده است و "غبار بی سرنوشتی" از بین رفته است.

آقای غنی به گونۀ ویژه از تعهد رئیس جمهور ترمپ برای حل سیاسی جنگ افغانستان قدردانی کرد و بررسی جدید امریکا از وضعیت در افغانستان را فراگیر خواند. او اطمینان داد که نظامیان امریکایی درگیر عملیات جنگی نخواهند شد، بلکه این وظیفه را سربازان افغان به پیش خواهند برد.

رئیس جمهور ترمپ نیز با قدردانی از سهم و روحیۀ عالی سربازان افغان در جنگ بر ضد دهشت افگنان در آن کشور گفت که نظامیان امریکایی و افغان کار بسیار خوبی را بر ضد تندروان در افغانستان انجام می دهند.

آقای ترمپ افزود که هم اکنون ۲۰ گروه دهشت افگن در افغانستان فعالیت دارند. او افزود که قواعد جنگ اکنون تغییر خورده و به گفتۀ وی نظامیان امریکایی و افغان به دهشت افگنان مستقر در افغانستان ضربۀ سخت و کارآ وارد کرده اند.

آقای ترمپ گفت" ما برای چند دلیل در افغانستان حضور داریم، اما یک دلیل آن شکست این سازمان‌های دهشت افگن است ... ما در این زمینه کار بسیار موثری انجام می‌دهیم".

رئیس جمهور ماه گذشته هنگام اعلام استراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان و جنوب آسیا گفت که از این پس به فرماندهان امریکایی مستقر در افغانستان صلاحیت بیشتر عملیاتی داده شده است.

برگردان کامل دری ملاقات این دو رهبر را در این ویدیو دنبال کنید:

ترجمۀ کامل سخنان رئیس جمهور غنی و رئیس جمهور ترمپ
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:25 0:00

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG