لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: پوتین دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا را رد کرد


آقای ترمپ روز شنبه گفت هر زمانیکه با همتای روسی اش ملاقات کرده به وی گفته است که در انتخابات ایالات متحده مداخله یی نداشته است
آقای ترمپ روز شنبه گفت هر زمانیکه با همتای روسی اش ملاقات کرده به وی گفته است که در انتخابات ایالات متحده مداخله یی نداشته است

رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که ولادمیر پوتین، همتای روسی اش، یکبار دیگر به شدت دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده را رد کرده است.

دونالدترمپ گفت که در ملاقات با آقای پوتین در حاشیۀ نشست همکاری های اقتصادی در ویتنام، رئیس جمهور روسیه گفته است "قطعاً در انتخابات مداخله نکرده است."

این درحالیست که ولادمیرپوتین روز یکشنبه در ویتنام گفت که آماده است صفحۀ تازۀ روابط را میان واشنگتن و مسکو بگشاید.

آقای ترمپ روز شنبه گفت هر زمانیکه با همتای روسی اش ملاقات کرده به وی گفته است که در انتخابات ایالات متحده مداخله یی نداشته است.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که باور دارد و "واقعاً باور دارم آنچه می گوید جدی است و آقای پوتین با این اتهامات بسیار توهین شده است."

دونالدترمپ، ادعا ها علیه آقای پوتین را یک "مانع مصنوعی" ساخته شده توسط دموکرات ها عنوان کرد که یکبار دیگر شک و تردید را روی نتیجه گیری تحقیقات گروه های استخباراتی ایالات متحده ایجاد می کند که گفته اند، روسیه تلاش کرده در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶، به ترمپ کمک کنند تا برندۀ انتخابات شود.

روسای جمهور ایالات متحده و روسیه، در حاشیۀ نشست همکاری های اقتصادی ویتنام، ملاقات رسمی داشتند که در آن روی یک تعداد اصول ها و شرایط برای آیندۀ سوریه به تواف رسیدند.

رئیس جمهور ترمپ با تاکید گفت که "داشتن روابط خوب با روسیه، یک کار بسیار با اهمیت است."

آقای ترمپ گفت که صحبت روی "خروج روسیه از سوریه و بحث روی اوکراین" برایش به مراتب "مهمتر از آنست که روی مداخله یا عدم مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا" بحث کند – آنهم موضوعی که به گفتۀ دونالدترمپ، "ساخته و بافتۀ دموکرات ها می باشد."

این درحالیست که رئیس جمهور روسیه در نشست همکاری های اقتصادی در ویتنام بر آغاز یک صفحۀ جدیدی از روابط میان مسکو و واشنگتن ابراز آمادگی کرد.

روسای جمهور ایالات متحده و روسیه با نشر یک اعلامیۀ مشترک توافق کرده اند که "راه حل نظامی در منازعۀ سوریه" وجود ندارد. در اعلامیه مشترک، رهبران ایالات متحده و روسیه بار دیگر به نابودی گروه دولت اسلامی یا داعش تاکید کردند.

روسای جمهور دو کشور همچنین توافق کردند تا ارتباط میان نظامیان دو کشور حفظ گردد تا از این طریق مصونیت نظامیان امریکا و روسیه تامین گردد.

وضع محدویت به رسانه های روسی در امریکا

ولادمیر پوتین اما روز شنبه گفت که به خاطر وضع محدودیت ها علیه شبکۀ تلویزیونی روسی در قلمرو ایالات متحده مایوس شده است.

آقای پوتین گفت"حمله بر رسانۀ جمعی ما در ایالات متحده بدون شک، یک حمله بر آزادی بیان است. ما مایوس استیم. اما طبیعتاً راه بیرون رفت دیگر وجود ندارد."

آقای پوتین که در یک نشست خبری در ویتنام صحبت می کرد گفت اقدامات تلافی جویانۀ مناسب و متقابل از جانب روسیه انجام خواهد شد.

سفر رئیس جمهور به آسیا

رئیس جمهور ایالات متحده که مصروف نخستین سفر ۱۲ روزۀ خود به آسیا می باشد، در یک ضیافت شامگاهی ویتنام را "یکی از معجزه های بزرگ جهان" عنوان کرد.

دونالدترمپ ظاهراً با اشاره به جنگ ویتنام گفت که این دو کشور راه طولانی را طی کرده اند.

آقای ترمپ افزود"ویتنام واقعاً یکی از معجزه های بزرگ جهان است و هیچ چیزی شگفت انگیز تر از موفقیت و پیشرفت های این کشور نیست."

رئیس جمهور ترمپ پس از ویتنام و شرکت در نشست همکاری های اقتصادی قرار است روز یکشنبه عازم فلیپین شود و پس از آن به ایالات متحده بر گردد.

سخنگوی ریاست جمهوری فلیپین روز شنبه گفت که دو رئیس جمهور ملاقات کوتاه، اما گرم و صمیمانه یی در ویتنام داشتند.

توافق تجارتی

از جانب دیگر صدراعظم کانادا می گوید که از پیشرفت های به دست آمده در نشست سالانۀ اپیک در ویتنام، در راستای یک معاملۀ جدید تجارتی مشارکت با حوزۀ اوقیانوس آرام خورسند است.

اما جستن ترودو، تاکید کرد که کار های بیشتری برای انجام دادن باقیمانده است.

آقای ترودو افزود "می دانیم که معاملۀ تجارتی برای خانواده های طبقۀ متوسط یک خبر بزرگی می تواند باشد و باعث پیشرفت تشبثات کوچک می گردد. هدف ما رسیدن به یک توافق پیشرفته با شرکای ما می باشد که به نفع تمام شهروندان تمام شود."

آقای ترودو خواهان کار روی محافظت محیط زیست، حقوق کارگران، مسایل جنسیت و صنعت موتر سازی، شد.

یازده کشور جهان در نشست ویتنام تلاش ورزیدند پس از خروج ایالات متحده از مشارکت تجارتی حوزۀ اوقیانوس آرام، یک بخش جدیدی از معاملۀ تجارتی آزاد را شکل دهند.

XS
SM
MD
LG