لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: کارمندان بیشتر استخباراتی اوکراین ممکن از وظایف شان برکنار شوند


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز دوشنبه ۱۸ جولای (۲۷ سرطان) گفت که تحقیقات مربوط به ادارات امنیتی کشورش را گسترش داده و احتمالاََ وظایف ۲۸ مقام دیگر آن کشور را تعلیق کند.

این درحالی است که یک روز پیش، رییس‌جمهور اوکراین ایوان باکانوف، رییس استخبارات، و ایرینا وندیکتووا، لوی سارنوال این کشور، را به اتهام "خیانت و همکاری با اردوی روسیه" برکنار کرد.

زیلینسکی اعلام کرد که بیش از ۶۰ کارمند امنیت ملی و لوی سارنوالی در قلمروهای تحت اشغال روسیه، علیه اوکراین فعالیت می‌‌کردند. او این را عمل آنانرا "جنایت علیه امنیت ملی" خواند.

زیلینسکی در سخنرانی تلویزیونی‌اش دوشنبه شب به وقت محل گفت که "تفتیش پرسونل" ادارهٔ خدمات امنیتی ادامه دارد و برکناری ۲۸ مقام زیر بررسی قرار دارد.

زیلینسکی افزود که صدها مورد ادعای خیانت و همکاری با روسیه است وجود دارد که کارمندان خدمات امنیتی و لوی سارنوالی آن کشور با روسیه همکاری داشته اند.

ادامهٔ جنگ در شرق اوکراین

در همین حال، به گفته مقامات حالت اضطراری، روسيه روز دوشنبه شهر تورتسک را مورد حملات راکتی قرار داد که در اثر آن، شش غیر نظامی کشته شدند.

مقام‌های حالت اضطراری اوکراین در یک پیام فیسبوک گفته اند که یک پناهگاه دو طبقه‌ای در این شهرک تخریب شده است و کارمندان نجات،‌ پنج جسد را از زیر آوار پیدا کردند و سه نفر را زنده بیرون کشیدند، اما یکی از زخمی‌شدگان سپس در شفاخانه جان باخت.

تتیم نجات هنگام بیرون کشیدن اجساد قربانیانی که روز دوشنبه در اثر پرتاب راکت قوای روسیه در منطقهٔ تورتسک واقع در شرق اوکراین کشته شدند
تتیم نجات هنگام بیرون کشیدن اجساد قربانیانی که روز دوشنبه در اثر پرتاب راکت قوای روسیه در منطقهٔ تورتسک واقع در شرق اوکراین کشته شدند

مقام‌های روسیه و اوکراین یکدیگر را به کشتار بی‌رویهٔ غیر نظامیان متهم کرده اند. در همین حال، دیدبان حقوق بشر سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۲ جولای سال روان میلادی گفت که از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، پنج هزار و ۲۴ غیر نظامی در آن کشور کشته شده اند.

اما این سازمان گفته است شمار غیرنظامیانی که در جریان این جنگ کشته شده اند، احتمالاََ به مراتب بیشتر از آنچه است که تا حال گزارش شده است.

علاوه بر کشتار غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان، از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌میلیون‌ها نفر دیگر در اوکراین یا از خانه‌های‌شان بیجا شده اند و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG