لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: وحشت‌ایجاد شده توسط روسیه فقط در میدان جنگ متوقف شده می‌تواند


حملهٔ میزایلی روسیه بر یکی از ساختمان‌های اوکراین
حملهٔ میزایلی روسیه بر یکی از ساختمان‌های اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز شنبه ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) گفت که ''وحشت'' که روسیه ایجاد کرده است، فقط در میدان جنگ می‌تواند متوقف شود.

رییس جمهور زیلینسکی در جریان سخنرانی روزمره اش گفت: "آیا ممکن است ترور روسیه را متوقف کرد؟‌ بلی، ممکن است. آیا می‌تواند آنرا غیر از میدان جنگ متوقف کرد؟ متاسفانه، نخیر."

این اظهارات زیلینسکی پس از آن بیان شد که میزایل‌های روسیه یک ساختمان رهایشی و یک زیربنای انرژی را در تازه‌ترین حملات خود هدف قرار داد.

زیلینسکی همچنین گفت که نیروهای کشورش روز شنبه بیش از ۲۰ میزایل از جمله ۳۰ میزایلی که توسط نیروهای روسیه پرتاب شده بود، را قبل از رسیدن به هدف در هوا منهدم کردند.

رییس جمهور اوکراین در یک پیام تویترش نیز ویدیویی را نشر کرده است که اصابت یک میزایل روسیه بر یک ساختمان در اوکراین را نشان می‌دهد.

زیلینسکی در این تویت خود خطاب به قربانیان حملات روسیه همچنین گفت: ‌"یاد و خاطرات همه کسانی که جان شان را در اثر ترور روسیه از دست داده اند،‌ جاویدان! جهان باید این شرارت را متوقف کند...ما برای هر فرد و هر زندگی مبارزه می‌کنیم. ما همه کسانی را پیدا خواهیم کرد که در این ترور دخیل اند."

در عین حال، دیمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ‌ اوکراین، روز شنبه در تویتی تصویر حملات تازهٔ روسیه بر یک ساختمان را نشر کرده و گفته است که مسکو تسلیحات خود را در اوکراین استفاده می‌کند و سلاح‌‌های بیشتر تولید می‌کند.

کولیبا در این تویت نگاشته است: "هر رگبار و حملات میزایلی ذخایر روسیه را بیش از پیش کاهش می‌دهد. اما آنها هنوز هم قادر به تولید [تسلیحات جدید] استند. ما می توانیم و باید صنعت میزایلی و طیاره‌های بی سرنشین آنها را از طریق اعمال تعزیرات دسته‌ جمعی نابود کنیم."

این دپلومات ارشد اوکراین در این تویت همچنین از گروه جی-۷ یا هفت اقتصاد برتر جهان و اتحادیهٔ اروپا خواسته است تا تعزیرات جدیدی را که از سوی کیف پیشنهاد شده، وضع و اجرا کنند.

روسیه از چندین ماه به اینسو با حملات راکتی و طیاره‌های انفجاری بی‌سر نشین، زیربناهای اوکراین، به ویژه تاسیسات انرژی و دستگاه‌های برق آن کشور را هدف قرار داده است. مقام های اوکراینی می گویند که این حملات سبب قطع جریان برق برای ۴.۵ میلیون نفر شده است.

حملات روسیه پس از آن افزایش یافت که نیروهای آن کشور از بخش‌هایی از قلمرو اوکراین که پس از ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تصرف کرده بودند، مجبور به عقب‌نشینی شدند و ساحات به کنترول نیروهای اوکراینی افتاد.

XS
SM
MD
LG