لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات جدید در مورد جلوگیری از تولدات پیش از وقت


داکتر ادوارد مک کیب، رئیس سازمان غیر انتفاعی مارچ آف دایمز می گوید که شمار بیشتر نوزادان و کودکان خوردسال نسبت به هر علت دیگر، در اثر تولد پیش از وقت جان های شان را از دست می دهند.

داکتر مک کیب گفت: ​"ما شاهد شیوع امراض ساری بودیم چون اسهالات و یا سؤ تغذی. میزان شیوع این امراض اکنون پایین آمده است و در مبارزه علیه این امراض دست آورد های خوبی داشتیم. اما میزان تولدات پیش از وقت در بسیاری کشور ها نه تنها پایین نیامده بلکه افزایش هم یافته است."

سالانه حدود ۱۵ میلیون کودک در سراسر جهان پیش از وقت تولد می شود. از این میان یک میلیون آنان جان های خود را از دست می دهند. اما شمار باقیمانده به معلولیت های دایمی چون نابینایی، اختلالات دماغی، عقب ماندگی های ذهنی و سایر بیماری ها دچار می شوند.

حدود ۶۰ در صد تولدات پیش از وقت در افریقا و جنوب آسیا واقع می شود. این در حالیست که میزان تولدات پیش از وقت در ایالات متحده به ۱۱.۵ در صد کاهش یافته است اما این رقم هنوز هم بلندترین میزان تولدات پیش از وقت در یک کشور صنعتی می باشد.

سازمان غیرانتفاعی مارچ آف دایمز که برای بهبود وضعیت صحی مادر و کودک کار می کند، اخیراً با تمویل پروژه های پژوهشی و ایجاد مراکز صحی می خواهد راه های جلوگیری از تولدات پیش از وقت کودکان را جستجو کند.

داکتر مک کیب، رئیس این سازمان می گوید که دانشمندان در پوهنتون استنفورد امریکا تفاوت در باکتریا های مهبل زنان را دریافته اند که می تواند در جلوگیری از تولدات پیش از وقت کودکان ممد واقع شود.

داکتر مک کیب گفت:​ "در پوهنتون استنفورد دانشمندان دریافتند زنانی که در نزد آنان ولادت های پیش از وقت دیده شده است، نسبت به زنان که ولادت به وقت را تجربه کرده بودند، باکتریای مهبل شان متفاوت بود."

نتایج یک پژوهش دیگر نشان داده است که اگر بین هر حمل حد اقل یک و نیم سال فاصله باشد، زنان می توانند کودکان صحتمند داشته باشند. ریجینا بنجمین، یک مقام ارشد پیشین وزارت صحت ایالات متحده می گوید که فاصله بین حمل یک موضوع بسیار حیاتی است.

به گفته او ​بدن یک زن به حدود ۱۸ ماه زمان نیاز دارد تا برای حمل بعدی آماده گردد.

فاصله کمتر از ۱۸ ماه بین هر حمل و همچنین سگرت کشیدن خطر تولد پیش از وقت کودک را نزد زنان افزایش می دهد.

مراقبت های خوب قبل از ولادت، تغذیه مناسب و ورزش سبب کاهش خطر ولادت های پیش از وقت می گردد. با وجود این همه، دلیل نصف از تولدات پیش از وقت تا هنوز نا معلوم باقی مانده است. ریجینا بنجمین می گوید که روی همین دلیل به پژوهش و تحقیق بیشتر برای پیدا کردن علل تولدات پیش از وقت نیاز جدی محسوس می گردد.

خانم ریجینا گفت:​ "جلوگیری از میلیون ها تولد پیش از وقت و نجات جان هزاران نوزاد یک گام بسیار بزرگ برای بشریت خواهد بود."​

هدف نهایی، به دنیا آوردن کودکان سالم و صحتمند است تا به مراقبت کمتر طبی نیاز داشته باشند و بلاخره به شهروندان مفید به جامعه مبدل گردند.

XS
SM
MD
LG