لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال تغییر تقویم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان


کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد به دلیل چالش‌های مختلف این کمیسیون نمی‌تواند تقویم انتخابات ریاست جمهوری را به وقت تعیین شده آن عملی کند.

مولانا عبدالله، یکی از کمیشنران این کمیسیون روز یک شنبه (۲۶حوت) در یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که ۱۶ روز از تقویم انتخابات ریاست جمهوری، گذشته که این، یک بخشی از چالش فرا راه تطبیق این تقویم است.

بربنیاد این تقویم، روند ثبت نام رای دهندگان، انتخابات ریاست جمهوری، شورای ولسوالی‌ها و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی باید به تاریخ ۱۰حوت آغاز می‌شد که با گذشت ۱۶ روز تا حالا از آغاز این روند توسط کمیسیون خبری نیست.

در این تقویم، ۲۹سرطان سال ۱۳۹۸خورشیدی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورای ولسوالی، و انتخابات پارلمانی غزنی تعیین شده است.

آقای عبدالله افزود: " در ۱۰ حوت ثبت ‌نام مجدد رای ‌دهنده‌گان و ثبت ‌نام اعضای ولسی جرگه‌ ولایت غزنی باید آغاز می‌شد که به دلیل تغییراتی که همه‌ی ما و شما شاهد هستیم، این کار معطل شد."

به گفته وی، رایزنی‌ها با تمام جوانب دخیل در روند انتخابات جریان دارد که چه زمانی، تقویم انتخابات ریاست جمهوری تمدید شود.

مولانا عبدالله، یکی از چالش‌های دیگر در کار این کمیسیون را " ابهام در کاربرد سیستم بایومتریک" در ثبت و شناسایی رای ‌دهنده‌گان دانست.

این کمیشنر کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که تا دو روز دیگر چگونگی تمدید تقویم انتخابات ریاست جمهوری توسط این کمیسیون اعلام خواهد شد.

XS
SM
MD
LG