لینک های دسترسی

Breaking News

معترضان دروازه مقام ولایت ننگرهار را بستند


ده‌ها باشندگان ننگرهار در شرق افغانستان، امروز سه شنبه (۱۶دلو) در اعتراض به تبدیلی حیات الله حیات، والی ننگرهار از سمت این ولایت، دروازه ورودی مقام و قصرشاهی این ولایت را مسدود کردند.

در میان معترضان که شماری از زنان نیز حضور داشتند،‌ نقش آقای حیات والی پیشین این ولایت را در کاهش ناامنی و جلوگیری از غصب ملکیت‌های دولتی توسط زورمندان موثر دانسته و هشدار داده اند، در صورتی‌که خواسته‌های شان پذیرفته نشوند، به اعترضات شان ادامه خواهند داد.

دیروز، رئیس جمهورغنی با صدور فرمانی، حیات الله حیات، را به حیث والی کندهار و شاه محمود میاخیل را به عنوان والی ننگرهار تعیین کرد.

محمد سردار، یکی از سران قومی ولسوالی سرخرود ننگرهار که در جمع از معترضان بود گفت: "همین والی صاحب است که در اینجا امنیت را تأمین کرده، زمین‌های ما را از چنگ غاصبان نجات داد، ما همین والی را می خواهیم، رئیس جمهور باید خواست ما را قبول کند".

طالب، یکی از باشندگان ولسوالی خوگیانی ننگرهار گفت زمانیکه او از سوی آدم ربایان و زورمندان اختطاف شده بود، توسط اداره ولایتی ننگرهار رها شد و به همین دلیل راه پیمایی کرده تا مانع تبدیلی حیات الله حیات والی ننگرهار شوند.

تا حالا شاه محمود میاخیل، والی جدید این ولایت به گونه رسمی به کارش آغاز نکرده است.

آقای میاخیل، برای چندین سال ریاست انستیتیوت صلح افغانستان را عهده دار بود، و در دوره حاکمیت حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به عنوان معین مالی و اداری وزارت داخله کار کرده است.

والی جدید ننگرهار، در صفحه تویتر خود گفته است که با آغاز کار ش، برای حکومت داری خوب و برقراری صلح ولایت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG