لینک های دسترسی

Breaking News

رییس ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا با پوتین دیدار کرد


رییس ادارهٔ استخبارات مرکزی ایالات متحده که در یک سفر دور روزه به روسیه رفته بود،‌ با رییس جمهور این کشور در مورد تنش‌های منطقه‌ای و بحران در روابط مسکو و واشنگتن صحبت کرد.

سفارت ایالات متحده در مسکو گفت که ویلیم برنز هفتهٔ گذشته بر اساس تقاضای جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده با مقامات ارشد روسیه نیز ملاقات کرد.

شبکهٔ خبری سی‌ان‌ان، هفتهٔ گذشته گزارش داد که آقای برنز به مسکو فرستاده شده است تا به کرملین در مورد افزایش نیروها در نزدیکی مرز اوکراین هشدار بدهد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، رییس ادارهٔ استخبارات امریکا سپس از طریق تلیفون با ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین نیز صحبت کرد.

سخنگوی کرملین امروز هشتم نومبر (۱۷ عقرب) نیز گفت که آقای پوتین و ویلیم برنز در مورد روابط دوجانبه،‌ تنش‌های منطقه‌ای و بحران در روابط دپلوماتیک صحبت کردند. اما او در خصوص این ملاقات معلومات بیشتر ارایه نکرد.

آقای برنز که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر ایالات متحده در روسیه بود در حالی از مسکو دیدار کرد که بحران شدید در روابط این دو کشور به میان آمده است.

جو بایدن پس از آن که در ماه جنوری به ریاست جمهوری رسید، فشارها را بر روسیه افزایش داد. در مقابل، روسیه در ماه می ایالات متحده را رسماً منحیث یک "کشور غیردوست" اعلام کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده هفتهٔ گذشته گفت که وضعیت در اوکراین را از نزدیک نظارت می‌کند. این در حالی است که اوکراین گزارش‌های افزایش نیروهای روسیه در مرز این کشور را رد کرده است.

پس از آن که مسکو در سال ۲۰۱۴ جزیرهٔ کریمیه را با روسیه محلق کرد، اردوی اوکراین با جدایی طلبان طرفدار روسیه وارد تنش شد.

با افزایش خشونت‌ها در اوایل سال جاری در اوکراین، روسیه از هراس تشدید تنش‌ها، در حدود ۱۰۰ هزار نیروی خویش را در مرز‌های اوکراین جابجا کرد. اما در جریان فشار‌های متحدین غربی اوکراین، مجبور به عقب کشیدن نیروهایش شد.

XS
SM
MD
LG