لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: حمله امریکا به ایران عواقب سنگین خواهد داشت


ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به روز پنجشنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا) به ایالات متحده هشدار داده گفت که استعمال هر گونه قوه در مقابل ایران میتواند "فاجعه" به بار بیاورد.

رییس جمهور روسیه در جریان یک مصاحبه به امریکا هشدار داد که حمله بالای ایران عواقب سنگین خواهد داشت و باعث آغاز خصومت ها در منطقه خواهد شد.

این اظهارات رییس جمهور روسیه در حالی بیان می‌شود که دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده گفته است که ایران با سرنگون کردن یک طیاره بی سرنشین امریکایی بر فراز آب‌های بین المللی، اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

آقای ترمپ در پاسخ به سوال یک خبرنگاران در ارتباط به اینکه آیا امریکا بر ایران حمله خواهد کرد، گفت: "بزودی در خواهید یافت."

با آن‌هم، رییس جمهور ایالات متحده گفته است که ممکن این حمله توسط کدام شخص "بی ثبات و احمق" انجام شده باشد.

ایران ادعا کرده است که طیاره بی سرنشین امریکایی وارد حریم هوایی آن کشور شده بود اما دگرجنرال جوزف گواستیلا، قوماندان نیروهای هوایی امریکا در منطقه گفت است که طیاره بی سرنشین امریکا در زمان سرنگونی در حدود ۳۴ کیلومتر از آب‌های ایران فاصله داشت.

او افزود:" این حمله خطرناک و تشدید کننده، غیرمسوولانه بوده و در حومه دهلیز هوایی میان دوبی، امارات متحده عرب و عمان صورت گرفته است."

در این حال نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده گفته است که به باور او، نه رییس جمهور ترمپ و نه هم مردم امریکا خواهان جنگ با ایران اند.

او افزود که امریکا باید در خصوص حفظ منافع اش "قوی و استراتیژیک" عمل کند نه "بی باکانه".

از جانب دیگر، بنیامین نتن یاهو، صدر اعظم اسراییل از کشورهای جهان خواست به منظور سرکوب پرخاشگری ایران در منطقه در کنار ایالات متحده بایستند.

او گفت: "در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ایران پرخاشگری اش را در مقابل ایالات متحده و در مقابل همۀ ما افزایش داده است."

XS
SM
MD
LG