لینک های دسترسی

Breaking News

سرنگونی طیاره بدون سرنشین امریکا؛ ترمپ: ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده


ساعاتی پس از سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین امریکا از سوی سپاه پاسداران ایران، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا گفته است که "ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است."

این طیاره، صبح روز پنجشنبه ۲۰ جون (۳۰ جوزا) مورد حمله قرار گرفت.

مقامات ایرانی گفته اند که این طیاره وارد حریم هوایی ایران شده بود، اما مقامات امریکایی می‌گویند، در زمان حمله این طیاره در فضای آب‌های بین‌المللی قرار داشته است.

آقای ترمپ در جواب به خبرنگاران که پرسیدند آیا امریکا تصمیم دارد در جواب به سرنگونی طیاره بدون سرنشین دست به حمله متقابل بزند، گفت: " معلوم است که در این مورد زیاد بحث نخواهیم کرد. بزودی در خواهید یافت."

این تازه‌ترین دور از تنش‌ها میان ایران و امریکا است که ظرف ماه‌های اخیر به سرعت رو به افزایش بوده است.

سرنگونی طیاره بدون سرنشین امریکا از سوی ایران، نگرانی‌های جدیدی در مورد احتمال افزایش این تنش‌ها را به بار آورده است.

ایران به سازمان ملل شکایت می‌کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به دنبال این حمله، هشدار داده است که هر گونه حمله امریکا به ایران می‌تواند "برای منطقه فاجعه‌بار باشد."

در همین حال، سپاه پاسداران ایران گفته است که سرنگونی طیاره بدون سرنشین امریکا، نشان واضحی از این است که ایران آمادۀ دفاع از مرزهایش است.

اما مقامات امریکایی به خبرگزاری رویترز گفته اند که پارچه‌های این طیاره پس از سرنگونی، در آب‌های بین‌المللی افتاده و این مسله نشان می‌دهد که این طیاره وارد حریم هوایی ایران نشده بود.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته در صفحه تویتر خود این ادعای امریکا را تکذیب کرده و گفته است که در رابطه به "ورود" طیاره بدون سرنشین امریکا به حریم هوایی ایران، به سازمان ملل متحد شکایت می‌کند.

XS
SM
MD
LG