لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار پوتین به غرب : از خط سرخ روسیه عبور نکنید


هم‌زمان با افزایش تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به رقبای غربی خود هشدار داد که واکنش مسکو به هر گونه تحرکی علیه این کشور "سریع و سخت" خواهد بود.

آقای پوتین این اظهارات را روز چهارشنبه ۲۱ اپریل (اول ثور) طی سخنرانی سالانه "خطاب به ملت" ایراد کرد و گفت که روسیه در تلاش است تا روابط خوبی با دیگر کشورها داشته باشد.

اما او گفت: "من امیدوارم که هیچ کس به فکر عبور از خط سرخ با روسیه نباشد. روسیه خود درباره این که خط سرخش کجاست تصمیم می‌گیرد."

استقرار نیروهای نظامی روسیه در مرز با اوکراین، تنش دپلوماتیک با چند کشور اروپایی و امریکا، انتقادها از برخورد با الکسی نوالنی، منتقد آقای پوتین در زندان، از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد اختلاف روسیه با کشورهای غربی است.

رییس جمهور روسیه از سایر کشورها دعوت کرد تا روی "موضوعات مربوط به سلاح های استراتیژیک و تامین ثبات در جهان" بحث کنند.

آقای پوتین در بخشی از سخنرانی‌اش گفت در برخی کشور‌ها معمول شده که روسیه را به هر چیز مقصر می‌دانند، اما روسیه به این "خصومت‌ها و گستاخی" پاسخی نداده است و اگر کسی نیت خوب روسیه را بی‌تفاوتی یا ضعف تعبیر کند "…باید بداند که پاسخ روسیه نامتقارن، سریع و سخت خواهد بود".

این در حالی است که ایالات متحده هفتهٔ گذشته تحریم های اقتصادی و دپلوماتیک جدیدی را علیه روسیه به دلیل تلاش این کشور برای دخالت در انتخابات ایالات متحده و حملات سایبری وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG