لینک های دسترسی

Breaking News

قطر در زمینۀ درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب با افغانستان همکاری می‌کند


جمعیت‌ هلال احمر افغانستان و هلال احمر قطر تفاهمنامۀ همکاری تداوی ده‌ها کودک مبتلا به سوراخ قلب را امضا کردند.

جمعیت هلال‌ احمر افغانستان روز شنبه ۱۸ می (۲۹ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفت که این تفاهمنامه میان مطیع‌الحق خالص، سرپرست این اداره و داکتر محمد صالح ابراهیم، رییس بخش توسعه و کمک‌های بین‌المللی هلال احمر قطر امضا شده است.

بر اساس این تفاهمنامه، قرار است که هزینه مداوای ۱۶۹ کودک مبتلا به سوراخ قلب به جمعیت هلال‌ احمر افغانستان پرداخت شود.

در گذشته کودکان مبتلا به نارسایی‌های قلبی به ویژه سوراخ قلب، برای درمان به خارج از افغانستان به ویژه آلمان، فرانسه، هند، چین و پاکستان انتقال داده می‌شدند.

اما مسوولان جمعیت هلال احمر افغانستان گفته اند که اکنون درمان این گونه بیماری در کابل و شماری از ولایات امکان‌پذیر شده است.

با اینحال، درمان سوراخ قلب کودکان پرهزینه بوده و بسیاری از خانواده‌ها به ویژه، خانواده‌های بی‌بضاعت باید سال‌ها منتظر بمانند تا زمینۀ درمان رایگان فرزندان شان مهیا شود.

آمار جدیدی از کودکان مبتلا به سوراخ قلب در افغانستان در دست نیست، اما جمعیت هلال احمر افغانستان در ماه سنبله سال گذشته گفته بود که بیش از ۱۲هزار کودک مبتلا به سوراخ قلب در افغانستان منتظر جراحی و درمان اند.

نقیصه‌های ولادی قلب اشکال مختلف دارد که یک شکل معمول آن موجودیت سوراخ اضافی و غیرمعمول در دیوارهای داخلی قلب یا به اصطلاح عوام سوراخ قلب است.

گروه

XS
SM
MD
LG