لینک های دسترسی

Breaking News

با شکست در برابر قطر، ایران از جام ملت‌های آسیا حذف شد


خوشی بازیکنان قطر بعد از شکست ایران
خوشی بازیکنان قطر بعد از شکست ایران

در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، امروز چهارشنبه هفتم فبروری (۱۸ دلو)، تیم ملی فوتبال قطر توانست در یک دیدار بسیار حساس و نفسگیر تیم ملی فوتبال ایران را ۳-۲ شکست بدهد.

در این دیدار که در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شده بود، تیم ایران خیلی زود و در دقیقه چهارم توسط سردار آزمون به گول دست یافت.

اما جاسم عبدالسلام بازیکن پرسرعت قطری در دقیقه ۱۷ این گول زود هنگام را جبران کرد و بازی را یک-یک به تساوی کشید.

تیم قطر با این گول جاسم هم اکتفا نکرد و اکرم عفیف بازیکن پر سرعت قطر در دقیقه ۴۳ توسط یک شوت دیدنی و زیبا دروازه ایران را برای بار دوم باز کرد تا بدینگونه با هم تیمی هایش به خاطر راحت به رختکن بروند.

در آغاز نیمه دوم بخت با تیم ایران یاری کرد و ضربه سعید عزت اللهی به دست بازیکن قطری برخورد کرد. داور این خطا را پنالتی حساب نکرد، اما پس از بررسی صحنه از طریق VAR ضربه پنالتی اعلام شد.

علیرضا جهانبخش از روی نقطه پنالتی گل تساوی ایران را به ثمر رساند و نتیجه بازی ۲-۲ شد.

این دیدار حساس تا دقیقه ۸۱ با همین نتیجه ادامه یافت، اما سرانجام معزعلی مهاجم پرسرعت قطری‌ در یک موقعیت در بین مدافعان ایران صاحب توپ شد و با یک چرخش و ضربه دقیق سومین گل قطری‌ها را وارد دروازه ایران کرد.

دیدار با همین نتیجه تا دقیقه ۹۰ ادامه یافت و ۱۳ دقیقه وقت های تلف شده هم با تیم ایران کمک نکرد تا گول خورده را جبران کند. سرانجام داور سوت پایانی بازی را زد و دیدار ۳-۲ به نفع قطرمیزبان پایان یافت.

تیم های قطر و اردن روز شنبه، دهم فبروری در دیدار پایانی (فینال) جام ملت های اسیا در ورزشگاه لوسیل قطر به مصاف هم میروند.

جام ملت‌های آسیا هر چهار سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای این قاره برگزار می‌شود و تیم‌های فوتبال قاره‌ آسیا پس از برگزاری مسابقات انتخابی جواز حضور در این تورنمنت مهم را به دست می‌آورند.

گروه

XS
SM
MD
LG