لینک های دسترسی

Breaking News

مقام قطری: ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگر در جریان ساختن زیربناهای جام جهانی جان باخته اند


حسن الذوادی، منشی عمومی کمیتۀ عالی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲
حسن الذوادی، منشی عمومی کمیتۀ عالی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲

حسن الذوادی، منشی عمومی کمیتۀ عالی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ گفته است که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگر ساختمانی در جریان اعمار ورزشگاه‌ها و تاسیسات مربوط به جام جهانی جان باخته اند.

حسن الذوادی، منشی عمومی کمیتۀ عالی قطر برای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در مصاحبه با پیرس مورگان، خبرنگار بریتانیایی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار دقیق و صادقانۀ تلفات کارگران خارجی گفت: "تخمین زده می‌شود که بین ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر باشد...آمار دقیق را در دست ندارم، اما این چیزی است که در مورد آن صحبت شده است."

آماری که قبلاً از سوی مقام‌های قطری در مورد مرگ کارگران خارجی ارایه شده بود، به مراتب کمتر از آنچه است که الذوادی بیان کرده است.

قطر از سال ۲۰۱۰ تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دالر را صرف ساختن ورزشگاه‌ها، جاده‌ها، خطوط آهن، رهایشگاه‌ها و دیگر زیربناهای مرتبط به جام جهانی فوتبال کرده است.

این اظهارات الذوادی انتقادات گروه‌های حقوق بشر را قوت می‌بخشد که قطر را به خاطر سورفتار با کارگران مهاجر به باد انتقاد گرفته اند.

افزون بر سهل انگاری که منجر به مرگ کاگران خارجی شده است، قطر به خاطر پرداخت دستمزد ناچیز به کارگران خارجی، شرایط نامساعد معیشتی آنان و نیز عدم رعایت مقررات ایمنی در زیرساخت‌های مرتبط به جام جهانی، به شدت زیر انتقاد قرار گرفته است.

اظهارات اخیر الذوادی همچنان پرسش‌ها را در مورد چگونگی گزارش‌دهی دولت و سکتور خصوصی قطر از موارد مصدوم شدن و مرگ کارگران خارجی در هنگام ساختن آسمان‌خراش‌های آن کشور تجدید می‌کند.

بیشتر کارگرانی که در ساختن زیربناها در قطر مصروف اند، از هند، پاکستان و سریلانکا استند.

XS
SM
MD
LG