لینک های دسترسی

Breaking News

خادم حسین و تلاش ترک اعتیاد پس از ۳۰ سال


پس از ۳۰ سال ترک اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:34 0:00

خادم حسین ۴۷ ساله، یکی از باشندگان ولسوالی پنجاب بامیان که از
۳۰ سال بدین سو معتاد به مواد مخدر است، تصمیم گرفته با این پدیده خدا حافظی کند.

خادم حسین می‌گوید که در ایران معتاد شده است، در آرزوی آن است تا به زندگی به دور از مواد مخدر برگردد. او که در حال حاضر در شفاخانۀ ۲۰ بستر تداوی متعادان بامیان زیر درمان قرار دارد می‌گوید که در جریان تداوی، هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نکرده است.

خادم حسین گفت: "مواد مخدر بسیار پدیده خطرناک است و تقاضایم از جوانان این است که در نزدیک ترین شفاخانه خود را رسانده و درمان کنند. در جریان تداوی هیچ گونه درد را متحمل نمی‌شوند".

آقای حسین باور دارد که بسیاری از معتادان مواد مخدر از درد جریان تداوی در شفاخانه‌ها هراس دارند و نمی‌خواهند به همین دلیل به دنیای اعتیاد پایان دهند.

وی از خانواده‌ها می‌خواهد که به هیچ صورت زمینۀ رو آوردن کودکان و جوانان شان را به مواد مخدر فراهم نسازند٬ زیرا مواد مخدر اضرار جبران ناپذیر دارد.

خادم حسین با ترک اعتیاد قصد دارد مانند دیگر افراد به کار و زندگی عادی خود برگردد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG