لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ ایران از مرگ ۱۲۹ نفر دیگر خبر داد


ایران امروز دوشنبه ۱۶ مارچ (۲۶ حوت) از مرگ ۱۲۹ نفر دیگر از اثر ابتلا به کروناویروس خبر داد که به این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۸۵۳ نفر رسید.

با وجود آنکه سایر کشورهای منطقه برای جلوگیری از گسترش کروناویروس تدابیر شدید اتخاذ کرده اند، بازار های تهران هنوز هم برای کار و بار باز است.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران امروز گفت که به گمان او کشورش از اوج شیوع ویروس گذشته است، با آنهم از ایرانی‌ها خواست تا در منازل شان باقی بمانند.

ایران تا به حال از ۱۴۹۹۱ مورد تایید شدهٔ کروناویروس خبر داده است، اما برخی‌ها ارقام ارایه شده از جانب حکومت را زیر سوال می‌برند و می‌گویند که ممکن شمار مبتلایان بیشتر از آنچه باشد که حکومت گزارش می‌دهد.

هاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان ایران که صلاحیت استخدام و برکناری رهبر ایران را داشت، امروز در اثر ابتلا به کروناویروس جان باخت.

در حالی که چندین تن از مقامات دیگر ایرانی نیز از ابتلا به کروناویروس جان باخته اند، شماری از مقامات بلند رتبه، وزرا، اعضای پارلمان، اعضای سپاه پاسداران و مقامات وزارت صحت ایران به کرونایروس مبتلا اند.

آیت الله خامنه‌ای، رهبر ۸۰ ساله ایران که از سال ۱۹۸۹ به اینسو در قدرت است، در تازه ترین همایش عامه در حالی حضور یافت که دستکش‌ طبی در دستانش بود.

مقامات در ایران دیروز تایید کردند که این همه‌گیری ممکن تاسیسات صحی را در این کشور زیر فشار قرار دهد؛ کشوری که افزون بر مشکل کروناویروس با تعزیرات شدید ایالات متحده نیز مواجه است.

علی رضا زالی، مسوول کمپاین مبارزه با کروناویروس در ایران گفته است که اگر کروناویروس به همین روال ادامه یابد، مراکز صحی ایران ظرفیت کافی برای رسیدگی به مبتلایان را نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، شفاخانه های ایران دارای ۱۱۰ هزار بستر است که ۳۰ هزار آن در تهران موقعیت دارد.

مقامات در این کشور تعهد کرده اند که در صورت نیاز، کلنیک های سیار را ایجاد خواهند کرد.

بر اساس معلومات سازمان جهانی صحت، تا روز دوشنبه ۱۶ مارچ شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۱۷۱۴۰۳ و مرگ و میر ناشی از آن به ۶۵۲۵ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG