لینک های دسترسی

Breaking News

برگشت طیارۀ هیات پاکستانی؛ 'مقام‌های افغان به ولسی جرگه احضار می‌شوند'


یک روز پس از برگشت طیارۀ حامل هیات پارلمانی پاکستان از میدان هوایی بین‌المللی کابل، ولسی جرگۀ افغانستان مقام‌های ارشد امنیتی و مسوولان این میدان را به مجلس احضار می‌کند.

میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگۀ افغانستان روز جمعه نهم اپریل (۲۰ حمل) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نمایندگان مجلس فردا در یک نشست فوق‌العاده دلیل و انگیزۀ برگشت طیارۀ اسد قیصر، رییس پارلمان پاکستان و هیات همراه‌اش را با حضور مقام‌های ارشد امنیتی و مسوولان میدان هوایی کابل به بررسی خواهند گرفت.

آقای رحمانی افزوده است: "در صورت تعلل کاری و عوامل دخیل در این زمینه بر خورد قانونی صورت می‌گیرد."

او تاکید کرده است که سفر این هیات پارلمانی پاکستان دوباره تنظیم و آنان به کابل سفر خواهند کرد.

در این حال، وزارت خارجۀ افغانستان از برگشت طیارۀ هیات پارلمانی پاکستان به دلیل مشکلات امنیتی در میدان هوایی کابل ابراز "تاسف" کرده است.

این وزارت افزوده که امیدوار است تاریخ سفر آقای قیصر و هیات همراه‌اش به افغانستان دوباره تنظیم و آنان از کابل دیدن کنند.

ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان روز گذشته گفت که در جریان کار در کنار خط پرواز مواد انفجاری پیدا شده و برای ایمنی مسافرین نشست و پرواز طیاره‌ها برای مدت دو ساعت متوقف گردید.

هیات پارلمانی پاکستان به دعوت ولسی جرگۀ افغانستان قرار بود طی یک سفر سه روزه دیروز وارد کابل شود و با مقامات افغان در مورد تلاش‌های صلح، گسترش روابط دوجانبه، حل مشکلات ترانزیت و تجارت و رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان گفتگو کند.

XS
SM
MD
LG