لینک های دسترسی

Breaking News

وضعیت پناهجویان در جزیرۀ لسبوس یونان دشوارتر شده است


هزاران پناهجوی سرگردان و بی سرپناه در جزیرۀ لسبوس یونان پس از آن دو شبانه روز گذشته را در کنار جاده سپری کردند که کمپ آنان روز سه شنبه در آتش سوخت.

حکومت یونان گفته است که فراهم آوری سرپناه برای این پناهجویان چندین روز را در برخواهد گرفت.

ستیلیوس پتساس، یک سخنگوی حکومت یونان به خبرنگاران گفت: "امروز تمام اقدامات ضروری را روی دست می‌گیریم تا به خانواده‌ها و افراد آسیب پذیر سرپناه بدهیم، همزمان با این توزیع غذا به آنان جریان دارد."

از آنجاییکه شماری از این پناهجویان به بیماری کووید۱۹ مبتلا اند، آقای پتساس گفت که حکومت یونان در تلاش است تا ۱۹ هزار کیت آزمایش کووید۱۹ را به جزیرۀ لسبوس بفرستد.

سخنگوی حکومت یونان گفت که آتش‌سوزی روز سه شنبه در کمپ موریا در جزیرۀ لسبوس، جاییکه حدود ۱۲۵۰۰ پناهجو در آن مستقر است، پس از آن شروع شد که پناهجویان به تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کروناویروس واکنش نشان دادند، اما مدارکی ارایه نکرد.

آقای پتساس گفت: "برخی‌ها به کشوری که از آنان میزبانی می‌کند، احترام نمی‌کنند. آنان از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا هر راه حل را از میان بردارند."

پیش از این، مقام‌های یونانی ۴۰۶ کودک پناهجوی بدون همراه را از کمپ موریا به نقاط دیگر آن کشور انتقال داده اند.

پناهجویان به شمول زنان و کودکان شام چهارشنبه و صبح پنجشنبه را در زمین‌های نمناک و کنار جاده‌های جزیرۀ لسبوس سپری کردند.

وزارت مهاجرت یونان گفته است که "تمام اقدامات ضروری" را برای فراهم آوری سرپناه به خانواده‌ها و افراد آسیب‌پذیر روی دست خواهد گرفت، اما انتظار می‌رود که پناهجویان ساکن در لسبوس با این اقدام مقاومت شدید کنند.

پیش از این نیز طرح حکومت یونان برای انتقال پناهجویان مستقر در کمپ موریا به یک جای دیگر با مخالفت روبرو شده بود، زیرا پناهجویان که اکثر شان در آرزوی رسیدن به کشورهای غرب و شمال اروپا اند، هراس داشتند که برای همیش در مراکز جدید باقی مانده و از ادامۀ سفر به مقاصد اصلی شان باز خواهند ماند.

XS
SM
MD
LG