لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان داوطلبانه آلمان را ترک می‌کنند‌


در میان پناهجویانی که داطلبانه آلمان را ترک کرده اند، افغان‌ها نیز شامل اند
در میان پناهجویانی که داطلبانه آلمان را ترک کرده اند، افغان‌ها نیز شامل اند

حدود ۵۵ هزار پناهجو که واجد شرایط پناهنده‌گی در آلمان نبوده یا هم درخواست پناهنده‌گی شان رد شده بود، در یک سال گذشته داوطلبانه آن کشور را ترک کرده اند.

مقام‌های آلمانی ضمن ارایۀ این ارقام گفته اندکه در سال ۲۰۱۵ شمار پناهجویانی که داوطلبانه آلمان را ترک کرده بودند حدود ۲۰ هزار نفر بود.

هرالد نیمنز، سخنگوی وزارت داخلۀ آلمان، روزچهارشنبه به خبرنگاران گفت "در مقایسه با سال گذشته این افزایش قابل ملاحظه است و از آن استقبال می‌کنیم. همواره ترجیح می‌دهیم که مردم داوطلبانه کشور را ترک کنند، تا اینکه اخراج شوند".

در همین حال وزارت مالیۀ آلمان برای تقویت تلاش‌ها جهت ترغیب پناهجویان به ترک داوطلبانۀ آن کشور در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۱۵۰ میلیون یوروی دیگر را تخصیص داده است.

آلمان در چند ماه اخیر، به خاطر نگرانی‌های امنیتی و مشکلات ناشی از ادغام بیش از ۱.۱ میلیون پناهجوی تازه وارد در آن کشور، موقف سختگیرانه‌تری را در خصوص مهاجران و پناهجویان اتخاذ کرده است.

هفتۀ گذشته، یک پناهجویی که درخواست پناهنده‌گی اش رد شده و با گروه دولت اسلامی بیعت کرده بود، با راندن لاری بالای مردم در یک بازار مزدحم در برلین، ۱۲ نفر را کشت. این رویداد انتقادات را بر سیاست مهاجرپذیرانۀ انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، تندتر ساخت.

در میان پناهجویانی که داوطلبانه حاضر به ترک آلمان شده اند، یک تعداد افغان‌ها نیز شامل اند که حدود سه هفته پیش به کابل برگشتند.

به گفتۀ مقام‌های آلمانی، برای پناهجویانی که داوطلبانه آلمان را ترک می‌کنند مبلغ ۳۰۰۰ یورو مساعدت صورت می‌گیرد تا حین برگشت و کاریابی در کشورشان با مشکل بر نخورند.

از سوی دیگر، مقام‌های امنیتی آلمان به خبرگزاری رویترز گفته اند که از جنوری تا نوامبر امسال ۲۳۸۰۰ تن از پناهجویی که درخواست پناهنده‌گی شان رد شده بود، از آلمان اخراج شدند.

براساس گزارش روزنامه‌های آلمان اکثر پناهجویانی که اخراج شده اند، از افغانستان، سوریه، عراق و نایجریا بوده اند.

گزارش: خبرگزاری رویترز

XS
SM
MD
LG