لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی پاکستان خبرنگاران را مرعوب می‌کند – گزارش


عکس آرشیف، اعتراض شماری از خبرنگاران پاکستانی در شهر کراچی به آنچه "سانسور" اعمال شده از سوی حکومت خوانده شد
عکس آرشیف، اعتراض شماری از خبرنگاران پاکستانی در شهر کراچی به آنچه "سانسور" اعمال شده از سوی حکومت خوانده شد

اردوی پاکستان در تلاش برای خفه کردن انتقادات از فعالیت‌های سیاسی پشت پرده در آستانۀ انتخابات آن کشور، رسانه های پاکستانی را مرعوب و حتا تهدید می‌کند.

انستیتیوت مطبوعات مستقل مستقر در اتریش گزارشی را در مورد عملکرد اردوی پاکستان با مطبوعات در آن کشور نشر کرده و به گفتۀ این نهاد "کمپاین سرتاسری ارعاب" را در آن کشور مستند سازی کرده است.

بر اساس این گزارش، اردوی قدرتمند پاکستان دست اندرکاران رسانه‌ای، به ویژه منتقدان خود را حتا تهدید و بازداشت کرده است.

ناپدید شدن گل بخاری، خبرنگار پاکستانی، پس از چندین ساعت بازداشت رها شد و نیز حمله بر اسد کهرل، ژورنالست دیگر پاکستانی، در شهر لاهور در این گزارش برجسته شده است.

گزارش انستیتیوت مطبوعات مستقل، ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی را به دخالت در این موارد متهم کرده است.

انستیتیوت مطبوعات مستقل با ابراز نگرانی از پیگرد رسانه های مستقل در پاکستان گفته است که این وضعیت پیام مشخصی را می رساند و آن اینکه "هرگونه انتقاد از دخالت نظامی در امور ملکی، پیامد شوم به بقای مطبوعات آزاد خواهد داشت".

تا کنون اردوی پاکستان در پیوند با این گزارش و اتهاماتی که بر نظامیان پاکستانی به ویژه استخبارات نظامی آن کشور وارد شده است، واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که رهبران تحریک تحفظ پشتون رسانه های پاکستانی را به خاطر پوشش ندادن خبرها و گزارش‌های فعالیت این جنبش به باد انتقاد گرفته است.

اما شماری از دست اندرکاران رسانه‌ای پاکستان گفته اند که از بیم اردوی پاکستان اقدام به پوشش خبری گردهمایی ها و راهپیمایی های تحریک تحفظ پشتون نکرده اند.

XS
SM
MD
LG