لینک های دسترسی

Breaking News

گزارشگران بدون مرز تهدید طالبان علیه رسانه‌ها را محکوم کرد


سازمان گزارشگران بدون مرز گفته است که تهدید طالبان را علیه رسانه ها "قاطعانه" محکوم می‌کند.

در پی بمبادرمان رادیو "صدای شریعت" ارگان تبلیغاتی طالبان در ولایت غزنی، طالبان بار دیگر رسانه ها را در افغانستان تهدید کرد.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای حمله بر رادیو "صدای شریعت" را حمله بر آزادی بیان خوانده و هشدار دادند که اگر در آینده با رسانه های آن گروه چنین عملی تکرار شود "رسانه هایی که به تمویل اشغالگران فعالیت می کنند" از واکنش "بسیار سخت" طالبان در امان نخواهند ماند.

سازمان گزارشگران بدون مرز با نشر اعلامیه‌ای از قول رضا معینی مسوول دفتر افغانستان این نهاد، مکلفیت طرف‌های درگیر در افغانستان، چه قوای دولتی و مخالفان دولت را به حفاظت از خبرنگاران برجسته ساخته و حمله به "خبرنگاران و رسانه‌ها" را "جنایت جنگی" خوانده است.

طالبان در گذشته نیز رسانه های افغانستان را تهدید کرده و در سال ۱۳۹۴ شبکه های تلویزیونی طلوع و یک را "هدف‌های نظامی" خوانده بودند. حملۀ انتحاری طالبان بر موتر حامل کارمندان گروه رسانه‌ای موبی که تلویزیون طلوع بخشی از آن است، سبب کشته شدن هفت نفر به شمول شش کارمند موبی شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز طالبان را "دشمنان آزادی اطلاع رسانی" خوانده و گفته است که در ساحات زیر نفوذ طالبان در افغانستان "سیاه چال‌های اطلاع رسانی" وجود دارد و در آن کار مستقل و آزاد رسانه‌ای ممکن نیست.

XS
SM
MD
LG