لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: حمله بر رادیو شریعت، حمله بر آزادی بیان است


طالبان با انتقاد از حملۀ هوایی قوای امریکایی بر "رادیو صدای شریعت" در ولایت غزنی، این حمله را محکوم کرده است.

طالبان گفته اند که "رادیو صدای شریعت" آن گروه یکشنبه گذشته آماج حملۀ هوایی نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان قرار گرفته است، اما قوای امریکایی این ادعا را رد کرده و گفته است که عملیات توسط قوای هوایی افغانستان صورت گرفته است.

طالبان با نشر اعلامیه ای هشدار داده اند که جنگجویان آن گروه "از هیچ اقدامی در برای چنین عمل شیطانی، بیش از این دریغ نخواهد کرد."

این گروه ادعا کرده است که پنج طیاره امریکایی در این عملیات دخیل بوده است.

گروه طالبان همچنین خطاب به قوای امریکایی گفته است که حکومت ایالات متحده با استفاده از شعار "آزادی بیان" تلاش می کند تا "نظریات و فرهنگ برنامه های استعماری خود را بر سایر ملت ها" تحمیل کنند.

در اعلامیه این گروه همچنین آمده است که "مدعیان دموکراسی و آزادی بیان، چهرۀ اصلی خود را آشکار ساخته و نشان دادند که هیچ گونه احترام به صدای رسانه های مخالفین خود ندارند."

انتقاد طالبان از هدف قرار دادن برج "رادیو صدای شریعت" در حالی صورت گرفته است که جنگجویان این گروه در گذشته خود رسانه های افغانستان را مورد حملات مرگبار قرار داده اند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی، حمله انتحاری گروه طالبان در کابل موجب کشته شدن هفت کارمند تلویزیون طلوع در کابل شد. قبل از آن حمله، گروه طالبان هشدار داده بود که آنان در حال بررسی مشروعیت، هدف قرار دادن ژورنالستان استند.

در همین حال، یک سخنگوی ماموریت قاطع در افغانستان گفته است که اعلامیۀ طالبان نشاندهندۀ "توانایی" قوای هوایی افغانستان است.

مارتین اوندلل گفته است که دو جت۲۹ A- قوای افغان برج نشراتی گروه طالبان را هدف قرار دادند، اما ادعای طالبان را رد کرد که پنج طیاره قوای امریکایی در عملیات دخیل بودند. این سخنگوی قوای ائتلاف تاکید کرده است که فقط برج نشراتی آن گروه هدف قرار گرفته است، نه استیشن رادیویی آنان.

گروه طالبان پس از به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۶میلادی، استیشن رادیو افغانستان را تصرف کرده و نام آن را " رادیوصدای شریعت" گذاشتند..

پس از سقوط رژیم طالبان در افغانستان، این گروه برای اولین بار در ماه ثور سال جاری نشرات "صدای شریعت" را در ولایت غزنی روی موج FM آغاز کرد.

XS
SM
MD
LG