لینک های دسترسی

Breaking News

یورش سارنوالان آذربایجان بر دفتر رادیو آزادی در باکو


دفتر رادیوی آزاد اروپا - رادیو آزادی در باکو
دفتر رادیوی آزاد اروپا - رادیو آزادی در باکو

کم و بیش ۱۰ مأمور سارنوالی و منسوبین پولیس از کارمندان دفتر محلی رادیو آزادی در باکو خواسته اند تا زمینه دسترسی به صندوق های را فراهم کنند که حاوی اسناد دفتر و کارمندان آن است.

به نقل از منابع این رادیو، ماموران سارنوالی آذرباییجان گفته اند که آنها حکم یک محکمه را باخود دارند که دفتر محلی رادیو آزادی را در باکو مسدود کنند.

رادیوی آزاد اروپا – رادیو آزادی از قول سارنوالان آذری خبر داد که این تحقیقات بخشی از بررسی های است که ادعا های تمویل این رادیو را توسط منابع خارجی پیگیری می کنند.

دفتر سارنوالی آذربایجان به خبر رسانی اسوشیتید پرس گفته است که این تفتیش جهت بررسی "جنایت بزرگ" انجام شده است، ولی آنها در زمینه جزیات بیشتری فراهم نکردند.

در اوایل همین ماه یک محکمه آذری یک ژورنالیست رادیوی آزادی - اروپای آزاد را برای دو ماه روی این اتهام توقیف کرد که او بر یک شخص فشار وارد نموده است که خود کشی کند.

نقش و موقف امریکا

مقامات امریکایی خواستار آزادی فوری خدیجه اسماعیلوفا گردیده اند و گفتند که این اقدام از جمله کوشش های است که حکومت آذربایجان میخواهد جلو انتقادات را گرفته و آزادی رسانه ها را محدود سازد.

رادیو آزادی - اروپای آزاد، بخشی از نشرات خارجی ایالات متحده می باشد که هدف آن رساندن اطلاعات در جوامع می باشد که جریان معلومات هدف سانسور حکومات قرار می گیرد.

قرار بود خدیجه اسماعیلوفا به زودی در کانگرس ایالات متحده آمده و در مورد فساد اداری و منطقۀ قفقاز و آسیای مرکزی معلومات دهد.

نیناد پیجج، رئیس نشراتی رادیوی آزاد اروپا – رادیو آزادی می گوید این اتهام "ظالمانه" علیه اسماعیلوفا بخش از کمپاین دو سالۀ خاموش ساختن این ژورنالیست است که در مورد فساد اداری حکومت و نقض حقوق بشری در آذربایجان تحقیق می کرد.

خفه سازی رسانه ها

کنعان علییف رییس بخش آذرباییجان رادیو آزادی گفته است که یورش سارنوالان آذرباییجان به دفتر محلی رادیو آزادی در باکو تلاش جهت مسدود کردن آخرین منبع خبررسانی مستقل در این کشور است.

علییف می گوید" ماموریت دفتر ما در باکو فلج شده است. این سلسلۀ یک کمپاین ضد رسانه یی و ضد سازمان های غیر دولتی در آذرباییجان است که دستگیری خدیجه اسماعیلوا میزبان برنامه ما نیز در آن شامل است. ما این را به عنوان بخشی از کمپاین ضد رسانه های آزاد می بینیم."

بر اساس گزارش های تازه، به جز از رییس دفتر محلی رادیو آزادی در باکو، یک وکیل و دو شاهد دیگر، تمام کارکنان از سوی مامورین سارنوالی و پولیس بطوری اجباری از دفتر بیرون رانده شده اند.

XS
SM
MD
LG