لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه برق فنلند را قطع کرد  


روسیه روز شنبه ۱۴ می (۲۴ ثور) پس از آن نیمه شب انتقال برق به فنلند را به حالت تعلیق آورد که شرکت انرژی روسیه موسوم به (RAO Nordic) تهدید کرد که انتقال برق به فنلند را به دلیل اجتناب از پرداخت صرفیه پول برق به وقت معین آن، قطع می کند.

تیمو کاوکونن، مدیر عامل عملیاتی شرکت برق فنلند Fingrid”" گفته است که در حال حاضر، انتقال برق روسیه به فنلند کاملاَََ به صفر رسیده است.

شرکت وارداتی ROA Nordic روز جمعه اعلام کرده بود که با توجه به مشکلات پرداخت پول، عرضه برق به فنلند را متوقف خواهد ساخت.

این در حالیست که مقامات هلسینکی، پایتخت فنلند، پس از تهاجم روسیه بر اوکراین، آمادگی خود را برای پیوستن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند.

فنلند در حال حاضر حدود ۱۰ در صد برق خویش را از روسیه وارد می‌کند، اما می‌تواندکمبود انرژی برق خود را از سویدن وارد کند.

مقام های شرکت برق ROA Nordic گفته اند که آنها پول برق را از تاریخ ششم می به این سو دریافت نکرده اند. اما این شرکت مشخص نکرده است که آیا عدم پرداخت پول برق به وضع تعزیرات اتحادیه اروپا بر روسیه ارتباط دارد یا خیر.

تهاجم روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبرروی افکار سیاسی و عامه را در فنلند و سویدن به نفع ناتو تغیر داده است و اکنون این دو کشور آمادگی شان را برای پیوستن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روی دست گرفته اند. تمایل پیوستین این دو کشور به عضویت ناتو به مثابهٔ یک نیروی بازدارنده در مقابل تهاجم احتمالی روسیه بر این کشور ها صورت گرفته است.


فنلند و سویدن مدت ها است که با متحدین نظامی غربی همکاری داشته اند و انتظار میرود که پیوستن آنها را به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) سرعت ببخشد.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، روز جمعه مخالفت خود را با پیوستن فنلند و سویدن به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) ابراز کرد.

ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو،‌ بارها گفته است که از آنها—فنلند و سویدن — با " آغوش باز" استقبال میشود.

XS
SM
MD
LG