لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت ۱۰ راکت در شهر کابل؛ یک کشته و دو زخمی


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که در حملات راکتی بر بخش‌های شهر کابل تا اکنون یک غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله روز شنبه ۱۲ دسمبر (۲۲ قوس) به خبرنگاران گفت که ۱۰ راکت در اطراف میدان هوایی کابل و به ویژه در مربوطات حوزه‌های نهم و پانزدهم شهر کابل اصابت کرده است.

آقای آرین افزود که سه راکت در اطراف میدان هوایی کابل، پنج راکت در ساحات "هوایی شناسی" و دو راکت دیگر در مربوطات "زن‌آباد و خواجه رواش" و در مناطق مسکونی برخورد کرده است.

او همچنان گفت که در اثر این حملهٔ راکتی، یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

سخنگوی وزارت داخله افزود که این راکت‌ها از ساحۀ "لب‌جر" با استفاده از یک موتر نوع "سراچه" بر ساحات مسکونی شلیک شده است.

در این حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته است حملات راکتی یک ناکامی به حکومت است و آن را می‌پذیرند.

آقای صالح که مسوولیت تامین امنیت شهر کابل را به عهده دارد در صفحۀ فیسبوک‌اش نگاشته است: "این لکۀ ناکامی در برابر تروریستان را از روی دولت پاک خواهیم کرد. با آن که این ناکامی را می پذیریم، اما در عین حال از زحمت و فداکاری منسوبین سحر خیز نهادهای امنیتی ما که هر لحظه زندگی خود را بخاطر همۀ ما درکف دارند غافل نیستیم و در کنارشان ایستاده ایم."

توقف پروازهای هوایی

ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که پس از دو ساعت توقف، پروازهای هوایی در میدان هوایی کابل از سر گرفته شد.

این اداره گفته است که حملات راکتی در اطراف میدان هوایی، روند پروازها را در این میدان مختل کرده بود، اما پس از گذشت دو ساعت، پرواز‌ها از سر گرفته شد.

ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که در این حملات راکتی، هیچ‌گونه خسارات مالی و جانی در محوطۀ میدان هوایی کابل وارد نشده است.

تا اکنون مسوولیت این حملات راکتی را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

این در حالی است که به تاریخ ۲۱ نومبر (اول قوس) کابل شاهد حملات راکتی مشابه بود که در آن حملات، هشت غیرنظامی کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG