لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش روحانی به تحریم‌های امریکا بر ایران


حسن روحانی تحریم های جدید ایالات متحده را نقض توافق هسته‌ای برشمرد
حسن روحانی تحریم های جدید ایالات متحده را نقض توافق هسته‌ای برشمرد

رئیس جمهور ایران گفته است که کشورش در برابر ایالات متحده ایستاده و در واکنش به هرگونه تحریم جدید از سوی امریکا بر جمهوری اسلامی دست به عمل متقابل خواهد زد.

حسن روحانی گفت که در صورت تحریم‌های جدید امریکا از هر مرجعی که وضع شود، ملت ایران نیز پاسخ مناسب خواهد داد، اما وی جزئیاتی در مورد عملکرد احتمالی ایران ارایه نکرد.

ایالات متحده روز سه شنبه تحریم‌های جدید را بر ۱۸ فرد و گروه ایرانی وضع کرد. وزارت خارجۀ ایالات متحده گفت که دو گروه تحریم شدهکه با سپاه پاسداران ارتباط دارند، در تحقیقات و انکشاف راکت‌های بالستیکی ایران دخیل بوده اند.

همچنان چندین شهروند ایرانی به خاطر آنچه "اخلال ثبات، امنیت و رفاه" شرق میانه خوانده شده است، در فهرست تحریم‌های جدید شامل اند.

بر اساس تحریم‌های جدید، سرمایه های این افراد و نهاد ها در ایالات متحده راکد شده و شهروندان امریکایی از داد و ستد با آنان منع شده اند.

ایالات متحده همچنان به ایران هشدار داده است که در صورت تخطی از مندرجات توافقنامۀ هسته‌ای آن کشور با شش قدرت جهان، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

پیش از این وزارت خارجۀ ایران نیز در واکنش به وضع تحریم‌های جدید از سوی ایالات متحده گفت که این تحریم‌ها نفس توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهان را نقض می‌کند.

گزارش: خبرگزاری اسوشیتدپرس

XS
SM
MD
LG