لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی اول افغانستان: زنان افغان توانایی حفظ حقوق خود را دارند


رولا غنی طرفدار حضور پررنگ زنان در انتخابات است
رولا غنی طرفدار حضور پررنگ زنان در انتخابات است

بانوی اول افغانستان میگوید رشد زنان افغان در عرصه های مختلف در افغانستان بی سابقه است و افزایش میآبد. بانوی اول که در محفل ویژه رشد جهانی به میزبانی بنیاد دیوکس در واشنگتن سخنرانی میکرد گفت زنان افغان اکنون از حقوق خود باخبر اند و توانایی آنها با فرصت های تحصیلی بیشتر شده است.

رولا غنی، بانوی اول افغانستان در آغاز سخنرانی خود درمحفل ویژه بنیاد دیوکس از یکی از برنامه های مفید و موثر "سیتیزن چارتر" درافغانستان یاد آوری کرد و گفت این برنامه در بخش پیشبرد پروژه های انکشافی در افغانستان کمک کرده است.

با آنکه وضعیت زنان در افغانستان بهبودی نسبی یافته است اما زنان هنوز با مشکلات بنیادی مواجه هستند. خانم غنی می گوید او تلاش دارد تا وضعیت زنان بهبود یابد و حضور زنان با ظرفیت های بالای کاری در ادارات دولتی بیشتر گردد. اما گفت جنگ سبب ادامه خشونت ها در افغانستان بوده و پدیده خشونت هنوزهم یک مشکل جدی فرا راه زنان أفغان است.

بانوی اول افغانستان در این خطابه به دستاورد زنان در عرصه تعلیم تربیه در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت که فعالیت های دفتر او در عرصه مقتدر سازی زنان در بخش های اجتماعی است.

بانوی اول از حضور بارز زنان در انتخابات پارلمانی تمجید کرد و گفت باید زنان به یکدیگر رای بدهند.

خانم رولا غنی میگوید که او میخواهد تا جامعه جهانی به تقاضای افغان ها گوش بدهند و انها را مطابق خواسته هایشان کمک نمایند و او میگوید که راه حل مشکلات افغانستان، تنها توسط خود افغان ها ممکن است.

رولا غنی میگوید زنان افغان ازحقوق خود باخبراند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00

XS
SM
MD
LG