لینک های دسترسی

Breaking News

رولا غنی: بدون حضور زنان در مذاکرات 'هیچ صلحی' نمی‌شود


رولا غنی بی‌بی گل، بانوی نخست افغانستان تأکید می‌کند که بدون حضور زنان در مذاکرات صلح با طالبان، هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

بانو غنی روز پنجشنبه (۱۶ حوت) در برنامه‌ی به مناسبت روز جهانی همبستگی زنان گفت که زنان افغان، خواسته‌های شان را از مذاکرات صلح بیان داشته اند و "هیچ طرفی" نمی‌تواند آنان را نادیده بگیرد.

خانم غنی گفت "من می‌دانم که حکومت حامی دست‌آوردهای زنان است و می‌دانم هیچ صلحی نخواهد شد؛ اگر خانم‌ها در میز مذکرات نباشند".

سازمان خبرنگاران بدون مرز و مرکز حمایت از زنان ژورنالیست افغانستان، برنامه‌ی را به مناسبت هشت مارچ، روز جهانی همبستگی زنان در کابل برگزار کرد و به این مناسبت، سه خبرنگار بانو را پس از ارزیابی کارهای شان، تقدیر کرد.

خانم غنی، در این برنامه گفت که زنان خبرنگار در دور دست ترین نقاط افغانستان کار می‌کنند و به عقب برنخواهند گشت.

رضا معینی، نماینده خبرنگاران بدون مرز برای افغانستان به حضور زنان در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت که حضور بانوان خبرنگار برای مبارزه با تفکر "طالبانی و کوردلی" اهمیت دارد.

فریده نیکزاد، مسؤول مرکز حمایت از زنان ژورنالیست گفت که توافق صلح باید مشروط به حفظ دست‌آوردهای نزدیک به دو دهه گذشته باشد.

حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان و عضو هیأت مذاکره کننده حکومت با طالبان گفت که هنوز مذاکرات صلح به گونه رسمی آغاز نشده و در صورت آغاز آن، خواسته‌ها و پیشنهادات زنان مدنظر گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG