لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو بر منتقد پوتین اتهامات تازه وارد کرد


الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در حال حاضر زندانی است
الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در حال حاضر زندانی است

کمیته تحقیقات روسیه گفته است که سازمان غیر انتفاعی که از سوی آقای ناوالنی ایجاد شده است، شهروندان روسی را ترغیب کرده بود تا "قانون شکنی" ​ کنند.

این کمیته روز چهار شنبه ۱۱ آگست (۲۰ اسد) اعلام کرد که در صورت اثبات این اتهام، آقای ناوالنی تا سه سال زندان محکوم خواهد شد.

کمیته تحقیقات روسیه گفته است که بنیاد مبارزه با فساد اداری ناوالنی گروهی از شهروندان روسی را تشویق کرده بود تا "اعمال غیر قانونی" را انجام دهد و از اعضای آن خواسته بود تا در اعتراضات بدون مجوز ماه جنوری سال روان میلادی شرکت کنند.

ناوالنی ۴۵ ساله در حال حاضر میعاد حبس دو و نیم ساله خود را سپری می‌کند که در سال ۲۰۱۴ میلادی به اتهام اختلاس محکوم شده بود، اتهامی که این منتقد کرملین آنرا رد کرده و گفته است که چنین اتهام انگیزه سیاسی دارد.

آقای ناوالنی پس از پنج ماه تداوی در یکی از شفاخانه‌های برلین آلمان به تاریخ هفدهم جنوری به روسیه برگشت و هنگام رسیدن به مسکو، توسط پولیس آن کشور توقیف شد.

ناوالنی به تاریخ ۲۰ اگست ۲۰۲۰ میلادی زمانیکه از سایبریا عازم مسکو بود، پس از نوشیدن چای، که به گفتۀ خودش توسط مقام‌های روسی با زهر آغشته شده بود، بیمار و به شفاخانه منتقل شد، اتهامی که مقام های روسیه آنرا رد کرده اند.

حکومت روسیه در ماه جون ۲۰۲۰ میلادی بنیاد ناوالنی را " افراطی" خواند و آنرا غیر قانونی اعلام کرد و چندین ویبسایت مربوط حامیان این منتقد کرملین را به اتهام نشر تبلیغات مسدود کرد.

در حال حاضر، دو متحد ارشد آقای ناوالنی به نام های ایوان ژدانوف و لیونید ولکوف نیز با تحقیقات جنایی مواجه اند.

متحدین ناوالنی گفته اند که این سرکوبی‌ها به خاطر تضعیف مخالفین سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی روسیه صورت می‌گیرد، انتخاباتی که قرار است به تاریخ ۱۹ سپتمبر ۲۰۲۱ میلادی در آن کشور بر گزار شود.

ایالات متحده و متحدان اروپایی امریکا، بازداشت و زندانی کردن الکسی ناوالنی و برخورد پولیس با حامیان او را همواره به شدت محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG