لینک های دسترسی

Breaking News

محکمه درخواست آزادی منتقد سیاسی پوتین را رد کرد


یک محکمه‌ در روسیه روز شنبه ۲۰ فبروری (دوم حوت) درخواست آزادی الکسی نوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را رد کرد.

آقای نوالنی به نقض شرایط حبس تعلیقی‌اش در سال ۲۰۱۴ متهم بوده و به جرم اختلاس بازداشت و برای مدت سه سال به حبس محکوم شده است.

او به محکمه گفت که قضیهٔ وی انگیزهٔ سیاسی داشته و باید منتفی شود. اما محکمه درخواست او را نپذیرفت.

آقای نوالنی همچنین گفت که محکمه حقوق بشر اروپا نیز اتهامات وارده علیه او را بی اساس خوانده و از روسیه خواسته بود وی را آزاد کند. اما مسکو این درخواست را نیز رد کرده و آنرا غیر قانونی خواند.

دیمیتری بالاشوف، قاضی محکمهٔ مرافعه شش هفته حبس خانگی آقای ناوالنی را نیز در معیاد حبس‌اش محاسبه کرد و اکنون او باید دو و نیم سال را در زندان سپری کند.

آقای ناوالنی امروز محاکمهٔ دیگری نیز داشت. او متهم است که یک سرباز متقاعد روسی جنگ جهانی دوم را مسخره کرده است. در صورت محکومیت، آقای نوالنی یا جریمه نقدی می‌شود و یا به مجازات به کار اجتماعی محکوم خواهد شد.

الکسی نوالنی اندکی پس از ورود به مسکو به تاریخ ۱۷ جنوری دستگیر شد. او پس از مسموم شدن جهت تداوی به آلمان انتقال داده شده بود. آقای نوالنی و کشورهای غربی، رییس جمهور پوتین را به مسموم کردن وی متهم می‌کنند.

اما مقامات روسی این ادعا و درخواست تحقیق در مورد این قضیه را نیز به دلیل نبود شواهد رد کرده اند.

صدها هزار تن از طرفداران آقای نوالنی پس از بازداشت او در شهر های مختلف روسیه دست به اعتراض زدند که منجر به دستگیری هزاران نفر آنان شد.

ایالات متحده و متحدان غربی آن بازداشت الکسی نوالنی و برخورد پولیس با طرفداران او را به شدت محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG