لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای روسیه: تسلیحات کمک شدهٔ غربی به اوکراین به بازار‌های سیاه شرق میانه رسیده است


روسیه امروز پنجم جولای (۱۴ سرطان) ادعا کرد که برخی از تسلیحاتی که غرب به اوکراین می‌فرستد از شرق میانه سر بر آورده و در بازار‌های سیاه به فروش می‌رسد.

سرگی شایگو، وزیر دفاع روسیه در جریان یک سخنرانی تلویزیونی گفت که اوکراین تا اکنون بیش از ۲۸ هزار تن محمولهٔ نظامی دریافت کرده و برخی از این تسلیحات غربی از شرق میانه سر بر آوده است. اما او برای اثبات این ادعایش هیچ گونه معلومات ارایه نکرد.

وزیر دفاع روسیه افزود که برای به درازا کشیدن جنگ در اوکراین، غرب به صورت دسته‌جمعی محموله‌های بزرگ تسلیحاتی را به کیف می‌فرستد.

این در حالی است که ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیروز پس از اعلام پیروزی در منطقهٔ لوهانسک به نیروهای این کشور دستور داد تا تهاجم خویش را در منطقه دونتسک تزیید ببخشند.

اما ولادیمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین گفته است که تمامی بخش‌هایی از خاک کشورش را که روسیه به تصرف خود در‌آورده است، دوباره به کنترول در‌خواهد آورد.

او پیش از این هشدار داده بود که روسیه به تصرف منطقهٔ دونباس بسنده نخواهد کرد و تلاش به خرج خواهد داد تا تمامی اوکراین را تصرف کند.

آقای زیلینسکی حتا هشدار داد که مسکو در صورت موفقیت در اوکراین، به کشورهای دیگر نیز حمله خواهد کرد و به گفتۀ وی "حمله روسیه به اوکراین فقط یک آغاز است."

وزیر دفاع روسیه گفت که کشورش "تا زمان تکمیل شدن دستورات سرقومندان اعلی" به تهاجم نظامی خویش ادامه خواهد داد.

پس از تهاجم روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری تا اکنون هزاران غیرنظامی در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر بیجا شده و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG